logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  22.08.2010

Dlaczego polskie drogi są jak seks bez zabezpieczeń?



Wiadomo – seks i znane osoby sprzedać mogą wszystko. W kampanii o tirach jest więc i jedno i drugie, a do tego słuszny temat szkód wyrządzanych przez tiry na polskich drogach. Oby nadmiar kreacji (m.in. 15 dostępnych na stronie akcji plakatów) i haseł nie zdominował tematu i nie rozdrobnił go – sam w sobie jest na tyle bezsprzeczny, że tylu wzmocnień nie potrzebuje.

Dyktatura TIR-ów (stąd określenie "TIRat drogowy") jest ogromnym ciężarem nie tylko dla uczestników ruchu drogowego, ale także dla samej nawierzchni dróg, które nie są przystosowane do transportu ciężkich ładunków. Jeden 40-tonowy TIR w ciągu 3 sekund rozjeżdża drogę jak 163.840 samochodów osobowych, przejeżdżających przez ten sam punkt. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów.

By zwrócić uwagę na te dane oraz by dokonać zmian w polskim prawie Instytut Spraw Obywatelskich zainaugurował kampanię "Tiry na tory", którą w różnym natężeniu prowadzi od 1996 r. W 2007 roku Polskie Stronnictwo Ludowe prowadziło kampanię billboardową pod tym samym hasłem.

Jednym z celów kampanii Instytutu jest promocja transportu intermodalnego (kolejowy, wodny, powietrzny). Reklamy obecne są w internecie, radiu i na outdoorze. Od 20 sierpnia w całym kraju pojawiło się 500 billboardów.

Na stronie kampanii www.tirynatory.pl można podpisać petycję do posła ze swojego regionu o zmiany w prawie transportowym tak, aby drogi były gładkie i bezpieczne. Każdy z uczestników ruchu drogowego może również zamieścić swoją historię o wypadku z udziałem samochodów ciężarowych. Swoje historie opowiadają tam również znane osoby wspierające akcję, m.in. Hirek Wrona, Stanisław Sojka.

Dla osób chcących zaangażować się w projekt "Tiry na tory" organizatorzy proponują możliwość zorganizowania objazdowej wystawy o ekologicznych i finansowych skutkach transportu tranzytowego oraz otrzymania kompletu materiałów promocyjnych.
M.Prządka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Tiry na tory
Czas:
2010.8.20
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Polska
Nadawca:
Instytut Spraw Obywatelskich
Media:
Billboardy, radio, internet, plakaty (objazdowa wystawa), folder
Wykonawca:
Instytut Spraw Obywatelskich
Adresaci:
Uczestnicy ruchu drogowego, politycy
Hasło kampani:
Uratuj drogi od zagłady. Podpisz petycję.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek