logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Dlaczego nie strażakiem?
09.03.2016
Tematy: Kampanie, Polska, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym

Dlaczego nie strażakiem?

Your browser does not support the video tag.


Jeden ze strażaków podjeżdża do wozu na wózku inwalidzkim, drugi musi pozbyć się kuli, by zjechać na rurze, kierowcy towarzyszy pies przewodnik, a gaszący pożar nie może się porozumieć z niesłyszącymi odpowiedzialnymi za dozowanie wody. 

Niepełnosprawni, którzy biorą udział w tej nietypowej akcji ratowniczej, wcale nie chcą być strażakami – nie mają do tego warunków fizycznych, tak jak i wiele innych pełnosprawnych osób, gdyż ten zawód wymaga wyjątkowej sprawności i wytrzymałości. Jest wśród nich za to grafik, muzyk, fundraiser czy pedagog. Ograniczenia związane z niepełnosprawnością nie mają znaczenia w wielu zawodach. 

Kampania przygotowana dla Fundacji Integracja promuje zatrudnianie osób niepełnosprawnych i odsyła do strony sprawniwpracy.pl, gdzie można znaleźć profile kandydatów. Zachęca także do podpisywania petycji do Prezydenta, Sejmu RP i Rządu z apelem o zmianę terminologii stosowanej w wydawaniu orzeczeń o niepełnosprawności. Zgodnie z Ustawą o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych z 17 grudnia 1998 r., lekarze orzecznicy ZUS nadają osobom z niepełnosprawnością jeden z 3 stopni: częściowa niezdolność do pracy, całkowita niezdolność do pracy i całkowita niezdolność do pracy i samodzielnej egzystencji. Tymczasem, jak podkreślają autorzy petycji, z każdym z tych zapisów w orzeczeniach można zgodnie z prawem podjąć zatrudnienie, a użyte sformułowania zniechęcają pracodawców i powodują, że osoby niepełnosprawne często uważają, że oznacza to zakaz pracy. Integracja proponuje, by stosować terminologię pozytywną i oceniać zdolność do pracy w następujący sposób: lekkie ograniczenia w zatrudnieniu, umiarkowane ograniczenia w zatrudnieniu, znaczne ograniczenia w zatrudnieniu. Petycję można podpisać tutaj.



Nazwa kampanii:
Nie chcę być strażakiem!
Czas:
2016.3.9
Nadawca:
Fundacja Integracja
Media:
Internet
Wykonawca:
Walk
Adresaci:
Pracodawcy, osoby zainteresowane problematyką niepełnosprawnych w pracy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek