logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Dlaczego celebrytki się nie malują?
14.11.2012
Tematy: Opinie

Dlaczego celebrytki się nie malują?



Jeszcze do niedawna mogło się wydawać, że gwiazda, którą fani zobaczą bez makijażu jest w ich oczach skończona. Ileż to razy paparazzi ścigali uciekające w popłochu sławy Hollywoodu, które nieopatrznie, a może w pośpiechu odważyły wyjść z domu tak jak stały – w dresie i bez maskary. Ale to się zmienia. W ostatnich miesiącach kilka amerykańskich piękności opublikowało na blogach swoje zdjęcia sauté czyli bez makijażu. Obserwatorzy zachodzą w głowę – dlaczego? 

W połowie lipca Rihanna znana z kolorowych włosów i warstwy makeup‘u opublikowała na Twitterze swoje zdjęcie, na którym wygląda, jak na siebie – całkiem zwyczajnie. Zdjęcie nie jest ostre, ale na fanach zrobiło ogromne wrażenie. Przypomniało im także o innych zdjęciach, które gwiazda wrzuciła na swój profil na wiosnę. To samo zrobiła niedawno inna ważna celebrytka amerykańska – gwiazda serialu Jersey Shore, Nicole Polizzi grająca rolę Snooki. „My clean canvas before I get artistic” (Oto moje płótno zanim poddam się sztuce) – głosił twitterowy dopisek.

I to nie wszystko. Podobnej ekshibicji, według New York Timesa dopuściły się także: Jennifer Love Hewitt, Demi Lovato, Kim Kardashian i Lady Gaga. To, co zrobiła starsza amerykańska aktorka i gwiazda zdecydowanie większego formatu – Roseanne Barr uznano za akt wręcz dramatyczny. Pomarszczona twarz i drugi podbródek po przebudzeniu – po co pokazywać fanom coś takiego? – pytali fani. No właśnie – po co?

– Kiedy celebryta publikuje swoje zdjęcie bez makijażu, wie, że to polepszy jego kontakt z publiką – wyjaśnia Emilie Zaslow z Pace University w Nowym Jorku zajmująca się tematyką piękna w kulturze konsumenckiej na łamach New York Times. – To sposób na to by udowodnić, że ona czy on jest na tyle piękna czy piękny, że nie potrzebuje makeup‘u na codzień. Jej relacja z fanami staje się bardziej „intymna, prawdziwa, bliska”.

I rzeczywiście, powyższe przykłady „naturalności i spontaniczności” gwiazd wydają się grą o uwagę fanów i chwytem marketingowym. Co jednak myśleć o AnnaLynne McCord (aktorka i modelka), która dokonała coming out‘u niemal na miarę Cassandry Bankson? Jej twarz bez podkładu usiana jest trądzikowymi wypryskami i rzeczywiście nie wygląda dobrze. Pod zdjęciem McCord napisała: I woke up this morning and decided I’m over Hollywood’s perfection requirement. To all my girls (and boys) who have ever been embarrassed by their skin! I salute you! I’m not perfect – and that’s okay with me! (Obudziłam się dziś rano i postanowiłam, że jestem ponad powszechne w Hollywood wymaganie perfekcyjności. Dla wszystkich dziewcząt (i chłopców) którzy kiedykolwiek wstydzili się swojej skóry! Pozdrawiam was! Nie jestem perfekt – i to jest dla mnie ok!)

Bez względu na to ile odwagi wkładają celebrytki w swój makijażowy coming out, czy robią to dla zysku, płynąc z marketingową falą czy ze szlachetnych pobudek nie można odmówić tego rodzaju manifestacjom strony pozytywnej. Dla nastolatków zapatrzonych w gwiazdy ekranu takie zdjęcie może rzeczywiście skłonić do refleksji i pomóc zaakceptować samego siebie – nawet bez makijażu.

Paulina Wajszczak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek