Analiza statystyk policyjnych oraz wyniki badania przygotowanego przez Instytut Homo Homini w ramach kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.” wskazują, że jedną z głównych przyczyn jazdy samochodem po spożyciu alkoholu, jest brak asertywności kierowców i współpasażerów podróży – nieumiejętność odmawiania i mówienia „nie”.
W związku z okresem wzmożonego ruchu na drogach podczas Świat Wielkiej Nocy, organizatorzy kampanii „Alkohol do odpowiedzialność. Pij rozważnie” producent alkoholi firma Diageo (producent alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys) i partnerzy (sieć Real, Instytut Transportu Samochodowego i Fundacja „Krzyś”) przygotowali specjalne, bezpłatne szkolenie z asertywności dostępne na stronie www.pijrozwaznie.pl. Uczestnicy aplikacji dowiedzą się, co jest asertywnością, a co nią nie jest, przekonają się, jakie korzyści płyną z bycia asertywnym na co dzień, nauczą się wyrażania uczuć (pozytywnych i negatywnych) i umiejętności obrony własnych decyzji. Dodatkowo, wraz z wirtualnym ekspertem rozwiążą kilka praktycznych ćwiczeń.
1876 nietrzeźwych kierowców i 3.132 wypadki, to statystyki ubiegłorocznych Świąt Wielkanocnych
w Polsce. Policyjne statystyki alarmują, że 64% całkowitej liczby kierowców zatrzymanych w kwietniu 2011 r. przez policję za jazdę pod wpływem alkoholu, zostało zatrzymanych w okresie Świat Wielkiej Nocy. 26,5% badanych bywa namawianych do wsiadania za kierownicę po wypiciu alkoholu. Okres świąteczny sprzyja spotkaniom z rodziną i przyjaciółmi, a jest zarazem okazją do częstszego zachęcania do wypicia choćby kieliszka alkoholu – nawet w sytuacji, gdy zachęcający wiedzą, że ktoś będzie potem prowadził samochód.
Podczas ubiegłorocznej edycji kampanii „Alkohol do odpowiedzialność. Pij rozważnie” organizatorzy przeprowadzili sondaż wśród internautów, publikowali porady w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zbierali deklaracje od kierowców, przekazując im przy tym specjalne naklejki na szybę „Prowadzę. Nie piję”. Spośród prawie 75.000 deklaracji zebranych do tej pory, ok. 68.000 złożyli klienci punktów sprzedaży alkoholu sieci Real, a ponad 6.000 internauci. Deklarację poparcia dla idei akcji można cały czas składać na Facebooku.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!