Oglądane z bliska są zbiorem znaków na żółtym tle. Z oddali znaki zlewają się w wizerunek postaci. Każdemu z trzech plakatów towarzyszy hasło będące przeróbką funkcjonującego w kulturze popularnej cytatu lub idiomu. Autor tekstów, Aroub Rinawi, zastosował tu oryginalną, nieprzetłumaczalną grę słów…
Króla Arabii Saudyjskiej Abdullaha bin Abdulaziz Al Saud, opatrzono wersem „Oil my sons” w nawiązaniu do dwukrotnie zekranizowanej sztuki Artura Millera „All my sons” oraz faktu, że królewska rodzina czerpie ogromne zyski z ropy naftowej. Twarz władcy przedstawiono za pomocą kropli i baryłek tego surowca oraz szybów naftowych.
Hosniemu Mubarakowi, obalonemu prezydentowi Egiptu, towarzyszy tekst: „Show must go off” w oczywisty sposób odnoszący się do znanego „Show must go on”. Wizerunek Mubaraka, oskarżonego o sprzeniewierzenie państwowych pieniędzy i krwawe tłumienie antyprezydenckich demonstracji, tworzą banknoty i symbolizujące rewolucję zaciśnięte pięści.
Natomiast byłego prezydenta USA, Georga Busha, podpisano tekstem: „Like father like gun” zamiast „Like father, like son”. Twarz polityka krytykowanego za interwencję w Iraku, składa się z broni, pocisków i sylwetek żołnierzy w maskach gazowych.
Kreacje wykonane przez agencję Ex’cellent Marcom z Hajfy w Izraelu na zlecenie Truth Association, są komentarzem do działań przedstawionych polityków. Jak wskazuje sama nazwa kampanii, „Food for thought” („Dające do myślenia”), ma ona skłonić odbiorcę do refleksji. Przecież symbole, z jakich zostały stworzone postaci, również nie są przypadkowe.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie