logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  02.06.2008

Demaskatorzy chłoniaka



Stowarzyszenie "Sowie Oczy" zainicjowało kampanię "Zdemaskuj Chłoniaka". Powiększone węzły chłonne, spadek wagi, zmęczenie, wyższa temperatura, nocne poty, swędzenie całego ciała – to mogą być objawy chłoniaka, czyli nowotworu układu odporności – ostrzegają organizatorzy kampanii. Pod nazwą "chłoniak" kryje się ponad 35 rodzajów chorób nowotworowych, które wywodzą się z komórek układu odporności.

Szacuje się, że w Polsce na chłoniaki cierpi 6-7 tys. osób. Na świecie liczba chorych z tymi nowotworami przekracza 1 mln.

Czynniki ryzyka zachorowania na chłoniaka są w większości nieznane. Może się on rozwinąć u każdego, niezależnie od wieku. Wiadomo jedynie, że bardziej narażeni na chłoniaka są pacjenci po przeszczepach narządów, którzy muszą zażywać leki immunosupresyjne oraz pacjenci z niektórymi schorzeniami autoimmunologicznymi, np. reumatoidalnym zapaleniem stawów.

Symptomy chłoniaka często są trudne do rozpoznania i mylone z innymi chorobami. Do najbardziej znanych zalicza się powiększenie węzłów chłonnych, znaczną utratę masy ciała i zmęczenie, podwyższenie temperatury bez wyraźnej przyczyny, obfite nocne poty, długo utrzymujące się poty lub duszności oraz uporczywe swędzenie całego ciała. Jeżeli takie objawy utrzymują się ponad trzy tygodnie, należy udać się na konsultację do specjalisty.

Aby zwiększyć skuteczność wykrywania i leczenia chłoniaków, potrzebna jest edukacja nie tylko społeczeństwa, ale też lekarzy pierwszego kontaktu. Dlatego Stowarzyszenie "Sowie Oczy" zdecydowało się zorganizować kampanię "Zdemaskuj Chłoniaka".

W ramach kampanii od 31 maja do 15 września przewidziano happeningi w 10 miastach Polski – Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Katowicach, Wrocławiu, łodzi, Lublinie, Krakowie, Poznaniu i Warszawie. Podczas akcji organizatorzy chcą rozdawać materiały edukacyjne na temat chłoniaka, a aktorzy w przebraniach odzwierciedlających najczęstsze objawy choroby będą upowszechniać informacje na ten temat wśród przechodniów.

Kulminacja akcji będzie miała miejsce 15 września w Dniu Światowego Dnia Wiedzy o Chłoniakach.

Kampania jest polska odsłoną międzynarodowej kampanii „Can You Spot Lymphoma?”, która została zainicjowana w 2006 roku i do tej pory została zrealizowana w wielu krajach na całym świecie.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Zdemaskuj chłoniaka
Czas:
2008.5.31 - 2008.9.15
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Stowarzyszenia Chorych na Chłoniaki "Sowie Oczy", Roche
Media:
Happeningi, materiały edukacyjne
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, w tym i lekarze pierwszego kontaktu
Hasło kampani:
Zdemaskuj chłoniaka





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.01.2023

    12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 13.01.2023

    Inflacja z ogromnym wpływem na zmiany w zachowaniach Polaków


  • 11.01.2023

    Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek