logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dali mata rakowi
03.04.2012
Tematy: Wydarzenia

Dali mata rakowi



1 kwietnia w Krakowie został rozegrany wyjątkowy turniej szachowy pod hasłem „Daj MATA chorobie”, którego celem było m.in. pozyskanie krwi dla ratowania zdrowia i życia chorych z Kliniki Hematologii w Krakowie. W ramach wspólnej akcji Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg” i Małopolskiego Związku Szachowego zebrano 41,5 litra krwi. W turnieju wzięło udział 29 zawodników z klubów szachowych oraz amatorzy i młodzież szkolna. 

Turnieje szachowe „Daj MATA chorobie” rozgrywane są od 2009 roku, niemal od chwili powstania Stowarzyszenia „Przebiśnieg”. Łączą walkę na szachownicy z walką o zdrowie i życie chorych – walkę szlachetną, opartą o jasne reguły, intelektualną, ale równocześnie zaciętą i czasem niezwykle dramatyczną. Zawodnicy starają się dać mata przeciwnikowi – mat oznacza zwycięstwo. Tak samo w rozgrywce o życie chorzy na chłoniaka chcą dać mata chorobie. Wymaga to wspólnej walki pacjenta i lekarza – często długotrwałej, trudnej, nieraz pełnej prawdziwych intelektualnych zmagań; wielkiej determinacji oraz wiedzy, ponieważ chłoniak jest niezwykle trudnym i podstępnym przeciwnikiem. 

Organizatorzy wierzą, że prowadzone działania poszerzą wiedzę społeczeństwa na temat chorób układu chłonnego a zebrana krew pomoże uratować wiele ludzkich istnień.

Honorowymi Patronami tegorocznej IV edycji turnieju byli: Klinika Hematologii w Krakowie oraz Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Krakowie.

Więcej informacji o Turnieju znajdują się na stronie www Stowarzyszenia.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek