logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Dąb Grot Drzewem Roku
05.07.2011
Tematy: Wydarzenia

Dąb Grot Drzewem Roku



Drzewem Roku w konkursie Klubu Gaja został dąb Grot z Dęblina. W internetowym plebiscycie dąb Grot zdobył 3396 głosów. Na drugim miejscu znalazł się buk Anton z Katowic-Giszowca  – 3170 głosów. Na trzecim – platan z Koźminka – 2026 głosów.

Dąb jest związany z XIX- wieczną historią budowy dęblińskiej twierdzy, podczas której wycięto wiele podobnych drzew, a która powstała na żądanie rosyjskiego namiestnika Królestwa Polskiego. W 1920 r. dąb był świadkiem wojny z bolszewikami. Przypisuje mu się moc spełniania marzeń: lewą dłoń trzeba przyłożyć do pnia i szeptem wypowiedzieć życzenie. Miłość do drzewa zaszczepił w wielu uczniach i mieszkańcach nieżyjący już dyrektor jednej z miejscowych szkół – Stanisław Gelo. Do konkursu Klubu Gaja Drzewo Roku dąb Grot został zgłoszony przez nauczycielkę Jolantę Karaś i uczniów klasy 2 Gimnazjum nr 2 w Dęblinie.

W finale znalazło się 16 drzew, które jury konkursu wybrało spośród 85 zgłoszeń nadesłanych z całej Polski. Wskazywały je placówki oświatowe, stowarzyszenia, osoby prywatne, samorządy i leśnicy.

Konkurs Drzewo Roku jest rozwinięciem programu edukacji ekologicznej Klubu Gaja – Święto Drzewa. W ciągu ośmiu lat na rzecz idei sadzenia nowych drzew stowarzyszeniu udało się zaangażować kilkaset tysięcy osób. Uroczyste nadanie tytułu Drzewa Roku odbędzie się 10 października w Warszawie podczas inauguracji 9. edycji Święta Drzewa.

W sumie w plebiscycie, który trwał przez cały czerwiec, oddano 15.730 głosów. W tym czasie na stronie zanotowano ponad 38,5 tys.tzw. unikalnych odwiedzin.

Konkurs Drzewo Roku w Polsce jest częścią międzynarodowego projektu Europejskie Drzewo Roku. Projekt  został dofinansowany przez Czeską Fundację Partnerstwo dla Środowiska, Ministerstwo Środowiska Republiki Czeskiej oraz Państwowy Fundusz Środowiskowy Republiki Czeskiej








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek