logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.08.2009

Czym pachnie teen baby boom?



Być może Angelina Jolie nie jest aktualnie w ciąży, ale jej najsłynniejsza sobowtórka – Nadya Suleman – właśnie została sfotografowana na spacerze ze swoimi ośmioraczkami, natomiast idąca za ciosem Madonna usilnie stara się adoptować kolejne afrykańskie dziecko.

Ameryka na łamach kolorowych gazet obsesyjnie śledzi rodzicielskie poczynania gwiazd show biznesu. Coraz trudniej jest uciec od wrażenia, że dzieci są teraz „glamour”. O bolesnych konsekwencjach takiej opinii przekonuje się jednak coraz więcej amerykańskich nastolatek, niestety ucząc się na własnych błędach. Statystyki są alarmujące – co roku w stanie Wisconsin ponad 55 na 1000 dziewczynek w wieku 15-17 lat zachodzi w ciążę. Działająca tam organizacja United Way of Greater Milwaukee w ramach kampanii "Teen Pregnancy Prevention" postawiła sobie za cel ograniczenie dzietności w tej grupie wiekowej.

By go osiągnąć stworzono skierowaną do nastolatek stronę internetową www.babycanwait.com. Znajdują się na niej prosto, ale rzetelnie, podane informacje dotyczące konsekwencji stosunku seksualnego oraz różnych metod antykoncepcji. Dla dziewczynek, które właśnie dowiedziały się, że zaszły w ciążę i szukają wsparcia przygotowano porady „krok po kroku” tłumaczące, co je teraz czeka oraz gdzie uzyskać pomoc. Całość przystosowana została specjalnie do możliwości poznawczych i potrzeb nastolatków.

W sierpniu br. wystartowała przygotowana przez agencję Serve Marketing akcja promująca witrynę internetową. Umieszczone na przystankach autobusowych plakaty wystylizowane są na tzw. „pachnące strony” umieszczone w katalogach kosmetyków, tyle, że zamiast zachęty do potarcia nadgarstkiem i powąchania nowych perfum, proponują zapoznanie się z wonią, mówiąc delikatnie, zużytej pieluszki. Pomimo sugestii plakaty nie pachną po potarciu, za to w dosadny, ale przemawiający do zmysłów i wyobraźni nastolatków sposób obrazują prawdziwe konsekwencje bycia nastoletnim rodzicem.

Zadaniem tak skonstruowaniem kreacji jest, jak to nazywają organizatorzy kampanii, „deglamuryzacja” ciąży wśród nastolatków. Ma to wpłynąć na bardziej racjonalne podejście do planowania ciąży.
M. Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek