Czy zamierza pan zajść w ciążę?
"Jak zamierza pan łączyć obowiązki rodzinne z pracą? Czy w najbliższym czasie zamierza pan zajść w ciążę i urodzić dziecko?" Niektóre pytania nie powinny padać niezależnie od tego, czy są zadawane mężczyźnie czy kobiecie.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego rozpoczyna kampanię reklamową poświęconą promocji zasady równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. W kampanii wykorzystywany jest spot reklamowy, którego scenariusz został wyłoniony w ramach konkursu dla młodych twórców – wygrali go Maciej Kałach i Ewa Kamińska. Film wyreżyserowała Marta Karwowska, a zdjęcia wykonał Jakub Giza, natomiast autorem muzyki jest Maciej Fil (Efiel). Spot emitowany jest w telewizji, kinach i internecie, a do końca stycznia br. można go również oglądać na stacjach i w wagonach metra warszawskiego.
Reklama ma zwracać uwagę na fakt, że wciąż na rynku pracy istnieje dyskryminacja ze względu na płeć, pojawiająca się już na etapie rekrutacji, gdzie oprócz wykształcenia, kwalifikacji i dotychczasowych doświadczeń, liczy się status matrymonialny kandydatki. Taki sposób myślenia często odbiera kobietom szansę na rozwój kariery oraz wykorzystanie swoich umiejętności w pracy zawodowej. Traktowaniu kobiet i mężczyzn na rynku pracy towarzyszą podwójne standardy.
Kampania będzie trwała do końca roku. Koszt jej realizacji wynosi ok. 1 mln zł.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
05.12.2023
Cały świat na tym korzysta
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
01.12.2023
Kształt bezpieczeństwa
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
29.11.2023
Na światło dzienne
-
28.11.2023
Bajeczki dla dzieci