logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Czy udało się zniechęcić młodzież do hazardu
30.01.2014
Tematy: Wydarzenia

Czy udało się zniechęcić młodzież do hazardu



Po ponad roku od momentu rozpoczęcia ogólnopolskiej kampanii „Hazard. Nie igraj!”, realizowanej przez Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, podsumowano jej efekty i odpowiedziano na pytanie: czy zwrócono uwagę na ryzyko związane z rozpowszechnianiem gier hazardowych wśród młodych ludzi? Efektywność działań podejmowanych podczas kampanii podsumowuje raport przygotowany przez Research NK.

Celem kampanii było zwiększenie świadomości problemu, jakim jest czynne i nadmierne angażowanie się w gry hazardowe. Akcja, adresowana do młodzieży w wieku 15-24 lat oraz wychowawców i opiekunów, wskazywała również na konsekwencje, które mogą się z tym problemem wiązać, i które mogą doprowadzić do problemów życiowych, m.in. strat materialnych, komplikacji finansowych czy też zaburzeń więzi rodzinnych i relacji ze znajomymi. Istotnym aspektem przedsięwzięcia było również poszerzanie wiedzy na temat czynników chroniących oraz miejsc, gdzie osoby uzależnione, zagrożone uzależnieniem lub ich bliscy mogą otrzymać pomoc.

Wyniki badania wskazują, że kampania „Hazard. Nie igraj!” została dobrze oceniona przez osoby, które miały z nią styczność – 85 proc. przedstawicieli młodzieży i 90 proc. przedstawicieli opiekunów przyznało akcji ocenę bardzo dobrą lub dobrą. W post teście 16 proc. ankietowanych spontanicznie i bez żadnej podpowiedzi wymieniło z nazwy akcję „Hazard. Nie igraj!”, co oznacza, że jest to jedno z najlepiej kojarzonych przez młodzież przedsięwzięć tego typu. W przypadku opiekunów, w badaniu po przeprowadzeniu działań w ramach kampanii, żaden z ankietowanych nie wymienił spontanicznie nazwy akcji. Jednak po usłyszeniu nazwy „Hazard. Nie igraj!”, co dziesiąty rodzic przyznał, że zetknął się z nią.

Głównym kanałem komunikacyjnym kampanii, ze względu na wiek adresatów przekazu, był internet. Z kampanią „Hazard. Nie igraj!” młodzież najczęściej spotykała się w wyszukiwarce Google, na YouTube lub w formie reklam zamieszczonych na stronach internetowych oraz na Facebooku. 14 proc. ankietowanych przyznało, że najwięcej informacji o akcji uzyskali dzięki reklamie na stronach internetowych i Facebooku. Jednocześnie, w grupie młodzieży, blisko 64 proc. badanych oceniło kampanię jako nowoczesną.

Raport określa również wpływ działań prowadzonych w ramach kampanii na kształtowanie postaw wśród jej adresatów. Do najbardziej pozytywnych aspektów należy zaliczyć przede wszystkim: częstsze postrzeganie hazardu jako choroby czy nałogu, a rzadsze jako formy rozrywki, spadek grywalności na automatach o niskich wygranych oraz automatach w salonach gier, wzrost świadomości młodych ludzi ile czasu poświęcają na gry hazardowe oraz wzrost znajomości numeru telefonu zaufania i strony internetowej o uzależnieniach behawioralnych.

Wśród rekomendacji, dotyczących dalszych działań podejmowanych w celu zmiany postaw i zachowań młodych ludzi, znalazły się wytyczne, by podobne akcje informacyjno-edukacyjne przeprowadzać systematycznie, z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji.

Jak wynika z raportu, sukcesem kampanii jest fakt, iż odpowiada ona na zapotrzebowanie młodzieży i wychowawców na informacje dotyczące problemu korzystania z gier hazardowych i ich negatywnych konsekwencji. Ponadto, wśród ankietowanych pojawiły się głosy, że akcji na miarę kampanii „Hazard. Nie igraj!” powinno być więcej, by minimalizować ryzyko korzystania z gier hazardowych przez młodych ludzi.

Kampania społeczna „Hazard. Nie igraj” finansowana ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych zakończyła się pod koniec 2013 roku. Za przeprowadzenie kampanii odpowiada Value Media.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek