Wysokość wynagrodzenia jest dla Polaków tak samo ważna jak to, czy ich firma jest przyjazna rodzinie. Polacy chętniej też kupowaliby produkty firm, o których wiedzieliby, że ich producenci wyróżniają się przyjazną rodzinie organizacją pracy.
Ruszyła druga odsłona kampanii „Równi Rodzice”, tym razem skierowanej do biznesu. Ma zachęcić pracodawców do prowadzenia przyjaznej rodzicom (zarówno mamom jak i tatom) polityki firmy.
Na stronie programu Być Rodzicem – www.bycrodzicem.pl – znajduje się kalkulator 4F, przy pomocy którego każdy może zbadać, czy jego firma jest przyjazna rodzinie.
Organizatorzy kampanii zachęcają pracodawców i pracowników HR do wypełnienia ankiety, dzięki której będzie można zbadać, czy ich firma jest przyjazna i dowiedzieć się co można jeszcze w tym kierunku zmienić. W ramach akcji można przyłączyć się do Platformy Firm Przyjaznych Rodzicom oraz wziąć udział w nowatorskich warsztatach „Równi Rodzice”.
Wprowadzenie w firmie zasad, które sprawiłyby, że pracownicy ocenialiby ją jako przyjazną rodzinie, nie wymaga dodatkowych nakładów. To bardzo dobra wiadomość dla pracodawców, obciążonych i tak dużymi kosztami pracy. Inna dobra wiadomość, szczególnie dla zainteresowanych problematyką rodziny w Polsce, jest taka, że zmierzch rodziny nie nastąpił – nadal pozostaje ona w sferze najwyżej cenionych wartości.
Z badań wynika, że najważniejsza dla pracowników- rodziców jest pewność stałej godziny kończenia pracy oraz możliwość wykorzystania urlopów w razie potrzeby, a w ramach funduszu socjalnego – dodatkowe ubezpieczenie medyczne. Tuż po tym, wśród udogodnień prorodzinnych w firmie, rodzice wymieniają elastyczne godziny pracy, możliwość pracy w domu, żłobek lub przedszkole zorganizowane w miejscu pracy, a także szkolenia z zakresu zarządzania czasem oraz negocjacji.
Partnerami kampanii są Fundacja MaMa, grupa doradcza Vista Group, instytut badawczy Synovate, firma konsultingowa CSR Consulting oraz stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Kampania jest finansowana z Funduszy Norweskich – Fundusz Współpracy.
Patronami medialnymi drugiej odsłony kampanii „Równi Rodzice” są Puls Biznesu i portal Babyboom.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”