logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Czy kasjerka się uśmiecha?
20.06.2010
Tematy: Wydarzenia

Czy kasjerka się uśmiecha?



Pracownice supermarketów nie mają zbyt wielu powodów do uśmiechu – twierdzi „Solidarność” – organizator kampanii. Spowodowane jest to ciężką i niedocenianą pracą oraz pozostawiającym wiele do życzenia sposobem traktowania przez przełożonych. Problem może w Polsce dotyczyć nawet ponad 130 000 kobiet.

Celem akcji jest polepszenie warunków pracy w super- i hipermarketach zatrudnionych w nich kobiet. Organizatorzy chcą go osiągnąć m.in. poprzez zbieranie podpisów pod petycją skierowaną do szefów sieci handlowych. Ideą kampanii jest również zwrócenie uwagi milionów klientów na fakt, że często niskie ceny w marketach są związane ze złymi warunkami pracy ich pracowników.

Z przeprowadzonych w marcu tego roku przez Solidarność badań wynika, żeblisko 70 procent pracowników super i hipermarketów jest zdania, że sieci nie starają się, by warunki ich pracy się poprawiły.

Wśród zarzutów pojawiają się m.in.: dyżury wyznaczane z dnia na dzień, praca od wczesnych godzin rannych do późnych wieczornych, oszczędności pracodawców, zmuszających kobiety do niewynikającej z umowy, ciężkiej pracy fizycznej przy rozładunku oraz rozkładaniu towarów.

Zarzutem podnoszonym przeciw pracodawcom jest również brak zgody na przysługujące pracownicom przerwy oraz nieustająca presja zwiększania efektywności.

Akcję zainicjował NSZZ „Solidarność”. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.usmiechnietakasjerka.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek