logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Czy futra przestaną się opłacać
10.10.2014
Tematy: Wydarzenia

Czy futra przestaną się opłacać



Wrześniowe aukcje futrzarskie w Finlandii i Danii zanotowały nagły spadek cen skór norek w porównaniu z rokiem 2013. Na ostatniej aukcji Saga Furs w Finlandii średnia cena futra norki spadła o 55 procent, podczas gdy tegoroczna sprzedaż na aukcjach Kopenhagen Fur w Danii spadła o 40 procent. W Chinach zmniejsza się rynek luksusowych produktów takich jak futra, co związane jest z rozwojem kampanii na rzecz dobrostanu zwierząt i walki z korupcją.

W tym miesiącu w domu aukcyjnym Kopenhagen Fur, który odpowiedzialny jest za około jedną trzecią całego duńskiego eksportu do Chin, średnia cena skóry norki miała spaść o 40% w porównaniu z wrześniem 2013. Według wyników sprzedaży fińskiego domu aukcyjnego Saga Furs, poza 55-procentowym spadkiem cen skór norek, wyniki z trzech kwartałów wskazują na 6-procentowy spadek zysków. Przemysł futrzarski staje się tematem gorącej debaty publicznej i politycznej. Argumenty dotyczące etyki i dobrostanu zwierząt odwołują się zazwyczaj do metod zabijania i problemów behawioralnych, których przyczyną jest zamykanie aktywnych drapieżników w małych klatkach z drucianej siatki. Raport opublikowany w 2001 przez Naukowy Komitet ds. Zdrowia i Dobrostanu Zwierząt przy Komisji Europejskiej stwierdza, że tzw. zwierzęta futerkowe nie nadają się do hodowli fermowej i że związane ze stresem zachowania stereotypowe są powszechne na fermach norek. Większość mieszkańców krajów europejskich – prawie 80% mieszkańców Szwecji, 85% we Włoszech czy ponad 70% w Chorwacji – uważa hodowanie zwierząt dla pozyskania futra  za nieakceptowalne.

W ostatnich latach futro stało się symbolem statusu społecznego wśród bogatych Chińczyków. Pei F. Su, dyrektor ACTAsia for Animals, uważa jednak, że młode pokolenie Chińczyków jest mniej zainteresowane noszeniem futer. Fur Free Alliance, międzynarodowa koalicja organizacji ochrony zwierząt, wspiera w Chinach ogólnokrajowe kampanie, których odbiorcami są młodzi ludzie. W ponad 16 prowincjach co roku odbywa się ponad 60 imprez w ramach kampanii No Fur China, które organizuje ACTAsia for Animals, członek Fur Free Alliance. Inicjatywy takie jak Sklepy Wolne od Futer czy Pokaz Mody Wolny od Okrucieństwa zachęcają przemysł modowy do porzucenia futra i wyboru alternatywnych materiałów w tworzeniu projektów. Przemysł futrzarski twierdzi, że aktualny spadek cen skór norek jest spowodowany niespodziewanie łagodną zimą w Chinach, które są największym importerem skór zwierząt futerkowych na świecie. Salla Tuomivaara, dyrektor fińskiej organizacji na rzecz dobrostanu zwierząt Animalia, widzi w załamaniu cen futer część szerszego trendu w Chinach: Powodem spadku cen jest najprawdopodobniej antykorupcyjna kampania zainicjowana przez chiński rząd. Zniechęca ona funkcjonariuszy publicznych i pracowników państwowej administracji do przyjmowania luksusowych podarunków. Według badania magazynu Hurun Report bogaci Chińczycy kupią w tym roku mniej dóbr luksusowych, co będzie stanowiło czwarty z kolei rok spadkowy – po tym, jak całkowite wydatki tej grupy spadły o 15 procent w 2013.    

Fur Free Alliance (FFA) to międzynarodowa koalicja organizacji ekologicznych i prozwierzęcych, których celem jest doprowadzenie do zakończenie hodowli zwierząt na futro. Należą tu organizacje z Europy (m.in. Norwegia, Szwecja, Dania, Rosja, Włochy), Azji (Japonia, Chiny), obu Ameryk (USA, Kanada) oraz Australii i Afryki. Realizację kampanii Fur Free Retailer – Sklepy Wolne Od Futer w każdym kraju członkowskim zapewniają organizacje zrzeszone w koalicji. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w 2013 roku stało się oficjalnym przedstawicielem Fur Free Alliance w Polsce.

 








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek