logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Tajlandia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  09.04.2013

Czułe słówka na odwrót



To się nigdy nie stanie, nigdy przenigdy tego nie zrobię – obiecuje chłopak. Jego zapewnienia dotyczą jednak zupełnie innych kwestii, niż myśli jego partnerka. Printy przygotowane na zlecenie tajlandzkiej organizacji Thai Child Rights w prosty sposób demonstrują różnice interpretacyjne – ciepły różowy kolor i przywiązanie emocjonalne dziewczyny, wobec chłodnego niebieskiego i odwróconej do góry nogami postaci chłopaka.

Kwestie wypowiadane przez chłopaka na plakatach zmieniają znaczenie w dwojaki sposób. Po pierwsze – w zależności od tego czy czytane są od góry ("Before sex" – "przed stosunkiem"), czy od dołu ("After sex" – "po stosunku"). Po drugie – hasło kampanii skłania do rozumienia jego wypowiedzi na odwrót: "Most teen sex stories are bottom-up ending" (Większość seksualnych przygód nastolatków ma odwrotne zakończenie).

Zgodnie ze strzałkami i logiką, dziewczyna powinna być świadoma manipulacji, jakiej poddawana jest przed pierwszym zbliżeniem. Usłyszy wszystko to, co skłoni ją do uległości: „First time hurt, but next time you’ll be fine” (Za pierwszym razem boli, ale przy następnym będzie w porządku), „I’ve been waiting for today” (Czekałem na ten dzień).

Kampania ma na celu nie tylko podniesienie świadomości młodych mieszkańców Tajlandii w dziedzinie życia seksualnego, ale przede wszystkim naświetlenie jego konsekwencji i zagrożeń. Tajlandia zaliczana jest do krajów o najwyższej ilości niechcianych ciąż wśród nastolatek na świecie, a według statystyk 40% mieszkańców w wieku 15-24 lat wciąż nie posiada wystarczającej wiedzy na temat HIV/AIDS. Władze państwa upatrują przyczyn tego problemu w braku edukacji seksualnej dzieci i młodzieży, zarówno w szkołach, jak i w domu. Pozarządowa organizacja Thai Child Rights skupia się na zapobieganiu i walce z wszelkimi przejawami nadużyć, wykorzystywania i zaniedbywania dzieci oraz młodzieży w Tajlandii, zgodnie z zasadami Konwencji Praw Dziecka ONZ.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
First Time / Today
Czas:
2012.9.2 - 2012.10.2
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Tajlandia
Nadawca:
Thai Child Rights
Media:
Plakaty
Wykonawca:
BangkokShowcase (Bangkok)
Adresaci:
Dziewczęta rozpoczynające życie seksualne
Hasło kampani:
Most teen sex stories are bottom-up ending (Większość seksualnych przygód nastolatków ma odwrotne zakończenie)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek