logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  21.10.2010

Czterysta śmierci dziennie

Your browser does not support the video tag.


Na ulicy leży martwy mężczyzna. Za chwilę kamera ukazuje następnego. Potem nieżyjącą kobietę i na koniec całą grupę nieboszczyków leżących obok siebie. Nagle coś – niczym niewidzialna siła – podnosi ich i przywraca do życia.

W pół-minutowym francuskim filmie promującym akcję "400 morts par jour" ("400 zgonów dziennie") wykorzystano dobrze znaną tzw. reverse technique, polegającą na ukazaniu wydarzeń w odwróconej kolejności. 400 to ilość osób, które codziennie we Francji umierają tylko z powodu chorób serca i układu krwionośnego.

Patronką akcji jest francuska aktorka, reżyserka i modelka Mireille Darc, która w wyniku wypadku samochodowego sama przeszła poważną operację na otwartym sercu. W spocie użycza swojego głosu jako narratorka. Film nakręcono w mieście Vanves (Hauts-de-Seine) we Francji.

Kampanii towarzyszyły także dwa plakaty, których hasła przytaczają dane statystyczne wskazujące na ogrom problemu i zachęcają do wspierania działań stowarzyszenia. Akcja miała na celu przygotowanie do zbiórki pieniędzy, które zostaną przeznaczone na przeprowadzenie badań, a także edukację społeczeństwa co do profilaktyki i leczenia chorób serca.

Organizatorem kampanii była Francuska Federacja Kardiologiczna, założona niemal 50 lat temu przez dwóch lekarzy kardiologów. Stowarzyszenie walczy z chorobami serca i dąży do zmniejszenia śmiertelności obywateli Francji. Co roku rozprowadza około 4 mln ulotek informacyjnych, prowadzi fundusz badawczy, zajmuje się pomocą w rehabilitacji oraz ratownictwem. Nie przyjmuje wsparcia od państwa, utrzymuje się z darowizn, a jej lekarze są wolontariuszami.
A.Koim


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
400 morts par jour
Czas:
2010.10.16 - 2011.11.7
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
Fédération Française de Cardiologie
Media:
Telewizja, billboardy, plakaty
Wykonawca:
LIMITE
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Les maladies cardiovasculaires 1ère cause de mortalité chez les femmes (Choroby serca główną przyczyną śmierci wśród kobiet),





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek