Cztery litery, które mogą uratować komuś życie
Najważniejszym przesłaniem najnowszej kampanii Stroke Foundation of New Zealand jest to, aby – mając do czynienia z udarem mózgu – działać szybko (ang. Act FAST). Fundacja podkreśla, że czas jest tu na wagę życia. I im szybsza reakcja od stwierdzenia wystąpienia pierwszych objawów, tym większa szansa na wyzdrowienie pacjenta. Udarowi towarzyszą charakterystyczne objawy, które właśnie dzięki temu krótkiemu spotowi bardzo łatwo jest zapamiętać. Oto i one:
F – face (twarz); asymetria twarzy, opadający kącik ust.
A – arm (ramię); osłabienie siły mięśniowej, szczególnie jednej strony ciała.
S – speech (mowa); kłopoty z mową.
T – time (czas); mając na uwadze powyższe symptomy, należy podjąć natychmiastowe działania, poczynając od wykręcenia numeru 111.
Omawiana kampania informacyjna nie jest nowa, funkcjonuje w przestrzeni publicznej od dawna w wielu krajach. Opisywana tu wersja pochodzi z Nowej Zelandii.
Iga Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu