logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  21.02.2010

Cześć, tu Ania… jestem policjantką

Your browser does not support the video tag.


Kanadyjska policja podążyła tropem pedofilów i trafiła za nimi do internetowego podziemia, z którym zamierza się rozprawić. Policjantów wspiera kampania „Predator Watch” (Obserwacja Napastników) zrealizowała przez agencję Rethink. W języku angielskim sexual predator to jedno z potocznych określeń na zboczeńców, gwałcicieli, aktywnych pedofilii, także tych szukających swych ofiar w internecie.

Akcja pod hasłem „Uważajcie napastnicy: tajniacy są w internecie” ruszyła 21 stycznia. Patronuje jej kanadyjskie Ministerstwo Bezpieczeństwa, Prokurator Generalny oraz Centrum Rozwoju Dziecka i Rodziny.

Symbolami kampanii wykorzystanymi na plakatach są policjanci ubrani w dziecięce maski, które mają odstraszyć buszujących w internecie pedofilów, poszukujących dziecięcej pornografii oraz kontaktów z dziećmi. W reklamie telewizyjnej mężczyzna w średnim wieku ogląda stronę pornograficzną reklamującą się hasłem „Gorące Nastolatki. Zapoznaj się z seksownymi, świeżymi nastolatkami”. Wybiera „Seks ze świeżą, młodą nastolatką”, ale zamiast tego w ekranie monitora widzi samego siebie. „Obserwujemy cię, jak oglądasz” – przestrzegają policjanci.

Ta kampania jest o tyle nietypowa, że bezpośrednią grupą, do której kierowany jest przekaz są przestępcy, którzy mają poczuć, że nie są w sieci bezpieczni i zaprzestać swoich działań.

Pomysłodawcą akcji jest Children of the Street Society – stowarzyszenie, które od 1995 r. udziela pomocy ofiarom gwałtów i przemocy seksualnej, a także zajmuje się edukacją.

W Polce w roku 2004 Fundacja Dzieci Niczyje prowadziła kampanię „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” pokazującą internetowy czat pomiędzy dziewczynką (Ania) i dorosłym mężczyzną podającym się za jej rówieśnika (Wojtek). Kampania „Predator Watch” ma takie samo zadanie, ale skierowane do drugiej strony – uświadomić Wojtkom, że Ania może być kimś zupełnie innym.
J.Benedyczak, M. Radziejowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.12.2023

    Kształt bezpieczeństwa


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek