The African Caribbean Leukaemia Trust w czerwcu br. prowadziła kampanię informującą, że osoby czarnoskóre mają mniejsza szansę na przezwyciężenie białaczki. Na świecie co roku umiera na białaczkę ponad 22 tys. osób. Jedyną szansą ratunku jest przeszczep szpiku kostnego we wczesnym stadium choroby. Biali chorzy mają dużo większe szanse na przeżycie – zarejestrowanych dawców szpiku tej rasy jest w Wielkiej Brytanii 24 razy więcej niż dawców czarnoskórych. Autorzy kampanii komunikują społeczeństwu, szczególnie osobom czarnoskórym, które dopingowane są do przekazywania szpiku potrzebującym, że w tym wypadku chorzy nie mogą się równać – różnice między rasami są zbyt duże.
Znakomite graficznie plakaty zostały stworzone przez londyńską agencję AMV BBDO (która zdobyła tytuł Agencji Roku 2009 na konkursie reklamy w Cannes) na użytek 2 dni akcji Super Donation Days, podczas której szukano potencjalnych dawców szpiku, zwłaszcza rasy czarnej i mieszanej. 22 czerwca br. i 10 lipca br. zarejestrowano 103 nowych potencjalnych dawców szpiku.
Zaczepne hasła uświadamiają 'zdrowotny’ brak równouprawnienia:
„What’s worse than having Leukaemia? Being black and having Leukaemia” („Co jest gorsze niż mieć białaczkę? Być czarnym i mieć białaczkę”);
„We’re all the same underneath aren’t we? Not when it comes to Leukaemia.” („Przecież pod skórą jesteśmy tacy sami, prawda? Nie, jeśli chodzi o białaczkę.”);
„How many leukaemia patients die because they’re black?” („Ilu pacjentów chorych na białaczkę umiera, ponieważ są czarni?”);
„If you’re unlucky enough to get leukaemia – We hope you are lucky enough to be white” („Jeśli jesteś na tyle pechowy by mieć białaczkę, mamy nadzieję, że masz szczęście być białym człowiekiem.”)
M. Prządka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień
-
20.11.2023
Najlepsza inwestycja
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
13.11.2023
Plastik jest fantastik
-
09.11.2023
Zagrożony gatunek