logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Czemu dzieci giną i jak ich szukać
24.11.2014
Tematy: Wydarzenia

Czemu dzieci giną i jak ich szukać



Fundacja ITAKA we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Komendą Główną Policji zorganizowali konferencję ekspercką pod hasłem „Poszukiwania osób zaginionych w Polsce i w Europie”. Tegoroczna edycja była podzielona na dwa bloki tematyczne: zaginięcia dzieci i nastolatków oraz identyfikacja NN zwłok. Wydarzenie to odbyło się w dniach 20-21 listopada 2014 r. w sali konferencyjnej MSW w Warszawie.

Statystyki pokazują że wzrasta liczba zgłoszeń o zaginięciach. W tym roku mamy już ponad 18 tysięcy. W tym ponad 7 tysięcy dotyczy dzieci i młodzieży – tymi słowami Minister Spraw Wewnętrznych Teresa Piotrowska otworzyła wydarzenie.

Zaginięcia dzieci i nastolatków, porwania rodzicielskie, system Child Alert w Polsce – to niektóre z tematów pierwszego dnia konferencji. Omówione zostały zaginięcia małoletnich w aspekcie prawnym i psychologicznym, a także ucieczki nastolatków z domów oraz problemy związane z porwaniami rodzicielskimi. Prezes Fundacji ITAKA przedstawiła również kwestię przyszłości działania europejskiej Linii 116 000 w sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka w Polsce. Eszter Németh – koordynator programu KEK VONAL, organizacji węgierskiej,  przedstawiła sposoby walki ze zjawiskiem zaginięć oraz handlu dziećmi na Węgrzech.

Podczas pierwszego dnia konferencji Fundacja ITAKA podpisała porozumienie z Polskim Czerwony Krzyżem oraz Ochotniczą Strażą Pożarną w Lipkach.

Drugiego dnia konferencji poruszone zostały kwestie poszukiwania zaginionych dorosłych, w szczególności procedur dotyczących zwłok NN. W związku ze zmianą przepisów, zaproszeni prelegenci przedstawili nowelizację ustawy o policji w zakresie badań DNA i omówili  praktyczne aspekty wykorzystywania tego rodzaju badań, a także problemy rodzin związane z ekshumacją. Zaprezentowane zostały również wspólne europejskie działania dotyczące identyfikacji zwłok NN w ramach wystąpienia przedstawiciela brytyjskiej policji. Na zakończenie zostały przestawione założenia nowego projektu GeNN dotyczącego identyfikacji zwłok NN.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek