logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Czech, który wkłada palec
06.09.2011
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Czech, który wkłada palec

Your browser does not support the video tag.


Ucieleśnienie najgorszych stereotypów o mieszkańcach Europy Wschodniej: groźny wyraz twarzy, czerwony dres, mało przyjazna aparycja. Branko kiwając ręką odzianą w gumową rękawiczkę, ze wschodnim akcentem zachęca Amerykanów by… pozwolili mu zbadać swoją prostatę.

Ta humorystyczna kampania przebiegająca pod hasłem „A Man. A Cause. A Finger.” ("Mężczyzna. Cel. Palec.") ma na celu uświadomienie mężczyznom, że proste badanie może uratować im życie. Ironiczne potraktowanie poważnego tematu to niewątpliwie dobry sposób na przełamanie tabu, ale mieszkańcy Europy Wschodniej mogą poczuć się urażeni sposobem, w jaki sportretowała ich agencja Kirshenbaum Bond Senecal + Partners. Estetyka strony internetowej, na której można bliżej zapoznać się z Brankiem, również podtrzymuje stereotypowe postrzeganie Czechów. Brud, nieład, stare sprzęty i groźna mina Branka tylko potęguję przerażenie, które z kolei ma doprowadzić odbiorców na badanie: "Get checked before you get czeched" (w wolnym tłumaczeniu: "Zbadaj się, zanim zrobi Ci to Czech").

Castingi na głównego bohatera kampanii wśród amerykańskich aktorów nie przyniosły zadowalających rezultatów. Rolę Branka zagrał zatem emerytowany Chech mieszkający w Toronto, który sam zgłosił się do udziału w akcji. Dres, w jakim występuje pochodzi z jego garderoby.

Kampania realizowana była we wrześniu – Miesiącu Walki z Rakiem Prostaty.
A.Pisarek



Nazwa kampanii:
The prostate Czech
Czas:
2011.9.1 - 2011.9.30
Nadawca:
Prostate Cancer Foundation
Media:
Internet
Wykonawca:
Kirshenbaum Bond Senecal + Partners (New York)
Adresaci:
Mężczyźni w średnim wieku
Hasło kampani:
A Man. A Cause. A Finger. (Mężczyzna. Cel. Palec.);





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek