logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Czarny Protest na muralu
03.11.2016
Tematy: Wydarzenia

Czarny Protest na muralu



W Warszawie na ulicy Targowej 15 odsłonięto mural „Martwa dziecka nie urodzę” autorstwa Marty Frej, upamiętniający masowe protesty kobiet przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej. W wydarzeniach pod hasłami „Czarny Protest”, „Strajk Kobiet”, „Marsz Godności” w całej Polsce brały udział setki tysięcy osób. Powstał on z inicjatywy Akcji Demokracji przy zaangażowaniu prawie 1000 osób, które złożyły się na jego namalowanie.

W czwartek o 10:00 Akcja Demokracja zorganizowała konferencję prasową. Weronika Paszewska, dyrektorka organizacji powiedziała: „Mural to ostrzeżenie dla rządzących. Kolejne próby zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej i grania prawami kobiet, spotkają się z kolejnymi protestami. Chcieliśmy, aby na muralu znalazło się hasło, które pojawiało się na protestach. Wybraliśmy transparent Martwa Dziecka nie urodzę, ponieważ radykalne projekty zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej domagały się zaostrzenia prawa w kierunku który zagrażałby życiu i zdrowiu kobiet”. Wcześniej organizacja zebrała ponad 75 tysięcy podpisów pod apelem przeciwko zaostrzeniu ustawy antyaborcyjnej na stronie www.akcjademokracja.pl/aborcja.

Mural ma wymiary 200 metrów kwadratowych, znajduje się obok Mostu Kolejowego i stacji Metra Stadion Narodowy.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek