IKEA Łódź podsumowała swoje zaangażowanie z zakresu CSR w okresie ostatniego roku. Zaangażowanie całej Grupy IKEA zostało przedstawione podczas ostatniego szczytu klimatycznego w Paryżu.
Projekty z obszaru zrównoważonego rozwoju, jakie IKEA Łódź podjęła w 2015 roku dotyczą m.in. energii i zasobów naturalnych, zrównoważonego życia w domu oraz ludzi i społeczności.
Sklep w swojej ofercie posiada energooszczędne produkty i rozwiązania przyczyniające się do zmniejszania ilości odpadów, jest niezależny energetycznie dzięki farmie wiatrowej zlokalizowanej we Wróblewie (miejscowość położona na wschodzie województwa łódzkiego, w powiecie sieradzkim). Przeprowadził cykl ekologicznych warsztatów dla najmłodszych, w ramach których dzieci poznawały podstawowe zasady zrównoważonego rozwoju i uczyły się jak wprowadzić je do swojego codziennego życia. W ramach warsztatów „Mały ogrodnik” i „Domowy zielnik”, organizowanych w ramach akcji „Godzina dla Ziemi” dzieci uczyły się podstaw ogrodnictwa – pod okiem animatorów sadziły zioła i warzywa. Z kolei na warsztatach „Ekologiczna lampka” dowiedziały się o tym jak wygląda świat oraz jak ważna dla planety jest woda i otaczająca ją zieleń. Większość warsztatów miała miejsce w sklepie IKEA Łódź. Organizatorzy wyszli jednak z tym cyklem także w przestrzeń miejską, uczestnicząc w ostatniej edycji Łódź Design Festival.
W 2015 roku odbyła się trzecia odsłona konkursu „I Ty możesz zostać małym przedsiębiorcą”, skierowanego do uczniów klas III szkół podstawowych. Ma on za zadanie rozbudzić w najmłodszych zainteresowanie tematyką ekonomii, a także pomóc w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i zachowań konsumenckich. Dzieci zmierzyły się więc z takimi zagadnieniami jak budżet domowy, cena czy reklamacja, a także pytaniami dotyczącymi eksploatacji zasobów naturalnych. W konkursie rywalizowało pięć 4-osobowych drużyn. Wszyscy uczestnicy otrzymali pakiety nagród od IKEA Łódź oraz dyplomy.
IKEA Łódź od zachęca do poruszania się m.in. za pośrednictwem środków komunikacji miejskiej. Aby ułatwić klientom dojazd do sklepu sfinansowała budowę pętli tramwajowej. Odpowiadając na potrzeby uprzywilejowanych klientów, zapewnia im miejsca parkingowe pod sklepem i w parkingu podziemnym. Sklep wspólnie z MPK-Łódź stworzył kampanię „Ustępuję, to takie łódzkie”. Ma ona na celu promowanie odpowiedzialnych postaw wśród mieszkańców Łodzi i innych podróżnych, korzystających ze środków komunikacji miejskiej. Jej zadaniem jest zwrócenie uwagi na problem ustępowania miejsca osobom uprzywilejowanym, w tym kobietom w ciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi.
W 2015 roku odbyło się kilka spotkań ze studentami, które miały na celu przybliżenie działalności i misji IKEA. Przedstawiciele sklepu brali też udział w warsztatach z okazji Europejskiego Tygodnia Przedsiębiorczości, a także w Explorers Festival, opowiadając o podróży do Kambodży, związanej z akcją „Pluszaki dla Edukacji”.
IKEA Łódź w swojej strategii odpowiedzialności społecznej skupia się na kilku grupach odbiorców – dzieciach, młodzieży szkolnej, jak również osobach starszych. Dla seniorów stworzyła w 2015 roku zieloną przestrzeń przy Domu Pomocy Społecznej w Łodzi. Firma wstawiła do ogrodu kolekcję mebli. Produkty te zostały uzupełnione dodatkami w postaci poduszek, koców, osłonek na doniczki i samych roślin oraz oświetlenia solarnego. Kontynuacją tych działań było włączenie się w organizację pikniku z okazji 5. urodzin ośrodka. Łódzki sklep przekazał z tej okazji produkty spożywcze, jak też wsparcie wolontariuszy, na co dzień pracujących w łódzkim sklepie, w dziale IKEA Food.
Ponadto dzięki IKEA Łódź i Centrum Dystrybucji IKEA Jarosty, w 2015 roku Hufiec Pracy w Piotrkowie Trybunalskim zyskał świetlicę środowiskową. W nowych wnętrzach odbywają się zajęcia wyrównawcze, plastyczne i sportowe dla dzieci. Miejsce zapewnia opiekę wychowawczą nakierowaną na profilaktykę, socjalizację i resocjalizację, a także możliwość kształcenia i przygotowania zawodowego. IKEA przygotowała projekty wnętrz, a także przekazała meble i dodatki oraz akcesoria do malowania w kąciku dla najmłodszych.
Sklep współpracuje z Instytutem Centrum Zdrowia Matki Polki. W ubiegłych latach wyposażył kilka pomieszczeń służących rodzicom chorych dzieci. W 2015 roku przekazał z kolei meble na potrzeby stworzenia stref dziecięcych w przychodniach specjalistycznych, jak również pluszowe zabawki z okazji Dnia Dziecka. W ramach akcji „Kup pluszaka dla dzieciaka” wsparcie przekazano Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi. W tym roku do małych pacjentów przewożonych karetkami WSRM trafiło blisko 3100 zabawek. Pluszaki otrzymały także najbardziej potrzebujące dzieci, w ramach akcji Świąteczne Pogotowie Radia Łódź. Pabianickie szkoły podstawowe, które we wrześniu 2015 roku, wraz z początkiem roku szkolnego, dostały od sklepu nowe piłki.
Od 4 lat sklep, wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja, organizuje program stypendialny „Na Rodzinę Można Liczyć”. W tym roku w ramach akcji zgromadzono łącznie 300 000 zł, dzięki którym stypendia otrzymało 150 osób, w tym 18 z województwa łódzkiego. Środki trafiły do uczniów, których sytuacja życiowa nie pozwala na pełen dostęp do edukacji pozaszkolnej i rozwój talentów.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie