Zdaniem Raviego Shankara (hinduskiego przywódcy duchowego, orędownika pokoju oraz porozumienia między kulturami i religiami, czterokrotnie nominowanego do Pokojowej Nagrody Nobla, prowadzącego m.in. fundację International Association for Human Values, promującą etykę w biznesie) kierowanie się zasadą społecznej odpowiedzialności biznesu jest w zglobalizowanym świecie koniecznością przy prowadzeniu firmy. W jego ujęciu CSR to przede wszystkim równowaga między dbałością o pracowników a chęcią osiągania zysków; jak stwierdza, strategii społecznej odpowiedzialności nie można „wprowadzać kosztem bankructwa firmy, tak jak nie można budować zysku kosztem pracowników. Jedna i druga strategia powoduje, że ta firmowa łódka zaczyna się kołysać”.
Opracowanie na podstawie wywiadu Aliny Gutek z Ravim Shankarem „Wyrzuć złe emocje”, Zwierciadło, wrzesień 2010 oraz strony fundacji International Association for Human Values.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.02.2020
Pamiętaj, darowiznę możesz odliczyć od podatku
-
20.09.2010
Reklama społeczna – definicja Dominiki Maison i Norberta Maliszewskiego
-
20.09.2010
Corporate Social Responsibility – definicja Małgorzaty Greszty
-
20.09.2010
Corporate Social Responsibility – definicja dr Ewy Jastrzębskiej
-
20.09.2010
Corporate Social Responsiblity – definicja dr. Bolesława Roka
-
20.09.2010
Corporate Social Responsibility – definicja Forum Odpowiedzialnego Biznesu