logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Włochy, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  29.03.2017

Coś “specjalnego”



Jajko dinozaura na obiad, zakupy robione w rycerskiej zbroi, a wieczorem w ramach relaksu masaż wykonywany przez kota – czy tak wygląda codzienność lub potrzeby osób z zespołem Downa? Włoska organizacja działająca na rzecz osób z zespołem Downa zainicjowała kampanię “Not special needs” (Nie specjalne potrzeby). Wśród osób występujących w spocie kampanii znaleźli się m.in. Lauren Potter – amerykańska aktorka z zespołem Downa, znana głównie z serialu “Glee”, Sam Suchmann i Mattie Zufelt, dwójka znajomych, którzy zagrali w filmie o masakrze zombie, Jared Kozak czy Ranjani Reyes. W wideo wystąpił także John McGinley – aktor, którego syn ma zespół Downa.

W nagraniu Lauren Potter odpowiada na artykuł przeczytany w internecie, mówiący o tym jakoby osoby zespołem Downa miały “specjalne potrzeby”. Kobieta zastanawia się co miałoby być owymi potrzebami i wymienia wśród nich spożywanie jajka dinozaura, robienie codziennych zakupów w zbroi rycerza, zażywanie masażu wykonywanego przez kota oraz bycie budzonym przez znaną osobę. W spocie zostały przedstawione właśnie te absurdalne potrzeby, co uwydatniło główne przesłanie – że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak każdy inny człowiek i pragną mieć rodzinę, przyjaciół, dobre wykształcenie, pracę, spełniać się na różnych płaszczyznach. To właśnie także przekazuje hasło kampanii – #NotSpecialNeed. Just human needs” (Nie specjalne potrzeby. Tylko ludzkie potrzeby).

Spot jest krótki, lecz zabawny i przyciąga uwagę. Świetnie ukazuje problem traktowania osób z zespołem Downa w sposób różny od innych. Osoby te muszą się mierzyć z przekonaniem, że mają jakieś specjalne, niecodzienne potrzeby, gdy tak naprawdę potrzebują tego samego, co osoby pełnosprawne. Realizacja pozwala spojrzeć na termin “specjalne potrzeby” z innej perspektywy oraz zweryfikować widzowi jego dotychczasowe postrzeganie tej kwestii. Twórcy pragną zaprzeczyć stereotypowi, według którego osoby z zespołem Downa nie stoją na równi z osobami pełnosprawnymi, lecz mają jakieś specjalne wymagania bądź potrzeby i postrzegane są przez pryzmat niepełnosprawności. Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową http://www.notspecialneeds.com/, gdzie można o niej więcej przeczytać, natomiast w mediach społecznościowych z kampanią związany jest hashtag #notspecialneeds.

 

Joanna Grams


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
#NotSpecialNeeds
Czas:
2017.3.21
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Włochy
Nadawca:
CoorDown
Media:
Internet
Wykonawca:
Publicis New York
Adresaci:
Osoby z uprzedzeniami na temat osób z zespołem Downa, myślący stereotypowo
Hasło kampani:
#NotSpecialNeeds Just human needs (Nie specjalne potrzeby. Tylko





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek