logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Coś “specjalnego”
29.03.2017
Tematy: Kampanie, Włochy, Walka z wykluczeniem społecznym

Coś “specjalnego”



Jajko dinozaura na obiad, zakupy robione w rycerskiej zbroi, a wieczorem w ramach relaksu masaż wykonywany przez kota – czy tak wygląda codzienność lub potrzeby osób z zespołem Downa? Włoska organizacja działająca na rzecz osób z zespołem Downa zainicjowała kampanię “Not special needs” (Nie specjalne potrzeby). Wśród osób występujących w spocie kampanii znaleźli się m.in. Lauren Potter – amerykańska aktorka z zespołem Downa, znana głównie z serialu “Glee”, Sam Suchmann i Mattie Zufelt, dwójka znajomych, którzy zagrali w filmie o masakrze zombie, Jared Kozak czy Ranjani Reyes. W wideo wystąpił także John McGinley – aktor, którego syn ma zespół Downa.

W nagraniu Lauren Potter odpowiada na artykuł przeczytany w internecie, mówiący o tym jakoby osoby zespołem Downa miały “specjalne potrzeby”. Kobieta zastanawia się co miałoby być owymi potrzebami i wymienia wśród nich spożywanie jajka dinozaura, robienie codziennych zakupów w zbroi rycerza, zażywanie masażu wykonywanego przez kota oraz bycie budzonym przez znaną osobę. W spocie zostały przedstawione właśnie te absurdalne potrzeby, co uwydatniło główne przesłanie – że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak każdy inny człowiek i pragną mieć rodzinę, przyjaciół, dobre wykształcenie, pracę, spełniać się na różnych płaszczyznach. To właśnie także przekazuje hasło kampanii – #NotSpecialNeed. Just human needs” (Nie specjalne potrzeby. Tylko ludzkie potrzeby).

Spot jest krótki, lecz zabawny i przyciąga uwagę. Świetnie ukazuje problem traktowania osób z zespołem Downa w sposób różny od innych. Osoby te muszą się mierzyć z przekonaniem, że mają jakieś specjalne, niecodzienne potrzeby, gdy tak naprawdę potrzebują tego samego, co osoby pełnosprawne. Realizacja pozwala spojrzeć na termin “specjalne potrzeby” z innej perspektywy oraz zweryfikować widzowi jego dotychczasowe postrzeganie tej kwestii. Twórcy pragną zaprzeczyć stereotypowi, według którego osoby z zespołem Downa nie stoją na równi z osobami pełnosprawnymi, lecz mają jakieś specjalne wymagania bądź potrzeby i postrzegane są przez pryzmat niepełnosprawności. Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową http://www.notspecialneeds.com/, gdzie można o niej więcej przeczytać, natomiast w mediach społecznościowych z kampanią związany jest hashtag #notspecialneeds.

 

Joanna Grams



Nazwa kampanii:
#NotSpecialNeeds
Czas:
2017.3.21
Nadawca:
CoorDown
Media:
Internet
Wykonawca:
Publicis New York
Adresaci:
Osoby z uprzedzeniami na temat osób z zespołem Downa, myślący stereotypowo
Hasło kampani:
#NotSpecialNeeds Just human needs (Nie specjalne potrzeby. Tylko





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek