logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Coraz mniej ognia u młodzieży
17.02.2011
Tematy: Kampanie, Kanada, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Coraz mniej ognia u młodzieży

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Do wystrzelenia racy w powietrze potrzebny jest ogień. Wszystko idzie dobrze do momentu, gdy trzeba podpalić lont. Okazuje się wtedy, że nikt nie ma przy sobie zapalniczki.

Dwa spoty reklamowe oparte na braku ognia (potrzebnego do niebezpiecznych lub niesmacznych sztuczek i zabaw) zrealizowano w ramach skierowanej do młodzieży, kampanii „15 and Falling" ("15 i spada") organizowanej przez Department of Health and Wellness prowincji Nowa Szkocja w Kanadzie. Oba filmy kończą się hasłem „Hardly anyone smoke anymore” ("Prawie nikt już nie pali"). Żaden z nastoletnich bohaterów nie nosi ze sobą zapalniczki, bo żaden z nich już nie pali papierosów.

Tytuł kampanii nawiązuje do danych statystycznych. Według autorów kampanii, liczba palących nastolatków od pewnego czasu wykazywała tendencję spadkową, a obecnie średnia wynosi 15% – w Nowej Szkocji. Biorąc ten fakt pod uwagę, coraz trudniej jest „dostać ognień”.

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi nastolatków na fakt, że papierosy są coraz mniej modne. Słowo klucz kampanii to wyrażenie „suck”. Znaczy ono ssać, ale w żargonie młodzieżowym przyjęło się jako określenie czegoś, co – potocznie mówiąc – jest do kitu, jest do niczego. „Suck” jest więc opozycją do słowa „cool”, które oznacza coś fajnego, na topie, coś pożądanego.

Autorzy wykorzystują tę opozycję pokazując, że nic, co jest „cool” nie może takim pozostać na zawsze. Na swoje stronie przytaczają przykłady zjawisk popkultury, które kiedyś cieszyły się uznaniem, a teraz są zapomniane bądź wyszły z mody i są świadectwem, że to co kiedyś było fajne, przestało takim być. Podobnie traktowane jest palenie papierosów. Kiedyś bardzo modne obecnie odchodzi do lamusa i nie jest już wyznacznikiem bycia na topie. Taka refleksja może mieć wpływ na spadek ilości palących wśród nastolatków, zwłaszcza tych, dla których jest to sposób zdobycia akceptacji czy uznania w grupie.
A. Koim



Nazwa kampanii:
15 and Falling
Czas:
2011.2.11
Nadawca:
Department of Health and Wellness
Media:
Internet
Wykonawca:
Extreme Group (Halifax)
Adresaci:
Nastolatkowie
Hasło kampani:
Hardly anyone smoke anymore (Prawie nikt już nie pali);





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek