Praca poświęcona jest polskim kontrowersyjnym reklamom społecznym stworzonym w latach 1989 – 2011. Choć kontrowersyjne treści są z powodzeniem wykorzystywane w reklamach komercyjnych, uciekanie się do tego typu środków wyrazu w przypadku reklam społecznych wiąże się z większym ryzykiem dla reklamodawcy. Celem tej pracy magisterskiej było więc zbadanie zjawiska, jakim są kontrowersyjne reklamy społeczne w Polsce, zarówno te finansowane ze środków publicznych jak i niepublicznych oraz prześledzenie ich krótkiej historii.
Po części wstępnej, zawierającej przede wszystkim teoretyczne rozważania na temat podstawowych koncepcji, teorii oraz pojęć nierozerwalnie związanych z zagadnieniem, podjęto próbę określenia momentu narodzin zjawiska.Tę część pracy zamyka fragment poświecony roli oraz funkcji tego typu kampanii w dzisiejszej rzeczywistości, w którym uwzględniono wszelkie dostępne w Polsce kanały komunikacyjne.
Ostatnią część niniejszej pracy magisterskiej zajmuje porównawcze badanie reakcji młodych dorosłych odbiorców wobec kontrowersyjnej reklamy społecznej dotyczącej odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu. Ankietowanych podzielono na dwie grupy, z których każda oceniała tę samą kampanię, jednak pierwszą grupę informowano, że reklamę sfinansowano ze środków publicznych, natomiast drugą, że spożytkowano na nią 83 fundusze organizacji pozarządowej. Badanie przeprowadzono w oparciu o wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony www (ang. CAWI), a wyniki ujęto w formie wykresów oraz analiz porównawczych.
Praca napisana jest w języku angielskim.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.04.2025
Aż trzy czwarte Polaków spaceruje
-
07.02.2025
Co Polacy wiedzą o kaucji?
-
03.02.2025
Dzieci w Polsce mniej szczęśliwe. Dlaczego?
-
29.01.2025
Czterdziestolatkowie nie myślą o emeryturze
-
27.01.2025
Płonące elektryki — prawda czy mit?
-
09.01.2025
Tradycyjna telewizja czy streaming? Przyszłość mediów w dobie platform cyfrowych