Praca poświęcona jest polskim kontrowersyjnym reklamom społecznym stworzonym w latach 1989 – 2011. Choć kontrowersyjne treści są z powodzeniem wykorzystywane w reklamach komercyjnych, uciekanie się do tego typu środków wyrazu w przypadku reklam społecznych wiąże się z większym ryzykiem dla reklamodawcy. Celem tej pracy magisterskiej było więc zbadanie zjawiska, jakim są kontrowersyjne reklamy społeczne w Polsce, zarówno te finansowane ze środków publicznych jak i niepublicznych oraz prześledzenie ich krótkiej historii.
Po części wstępnej, zawierającej przede wszystkim teoretyczne rozważania na temat podstawowych koncepcji, teorii oraz pojęć nierozerwalnie związanych z zagadnieniem, podjęto próbę określenia momentu narodzin zjawiska.Tę część pracy zamyka fragment poświecony roli oraz funkcji tego typu kampanii w dzisiejszej rzeczywistości, w którym uwzględniono wszelkie dostępne w Polsce kanały komunikacyjne.
Ostatnią część niniejszej pracy magisterskiej zajmuje porównawcze badanie reakcji młodych dorosłych odbiorców wobec kontrowersyjnej reklamy społecznej dotyczącej odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu. Ankietowanych podzielono na dwie grupy, z których każda oceniała tę samą kampanię, jednak pierwszą grupę informowano, że reklamę sfinansowano ze środków publicznych, natomiast drugą, że spożytkowano na nią 83 fundusze organizacji pozarządowej. Badanie przeprowadzono w oparciu o wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony www (ang. CAWI), a wyniki ujęto w formie wykresów oraz analiz porównawczych.
Praca napisana jest w języku angielskim.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2023
Dlaczego warto adoptować starsze zwierzęta?
-
06.10.2023
Zrzędy, plotkarze, leniuchy — kto nas najbardziej irytuje w pracy
-
22.09.2023
Jemy coraz więcej warzyw i owoców
-
15.09.2023
Cichy zabójca — tlenek węgla. Co wiemy na jego temat?
-
08.09.2023
Menopauza bez tabu – pierwszy raport w Polsce
-
25.08.2023
Śmieci, których nie widać – nie tylko ścieki są problemem polskich wód