Co zrobić aby przestać
W czerwcu 2008 roku powstała kampania prewencyjna przeciw AIDS skierowana do młodych par, które chcą zaprzestać stosowania prezerwatywy. W ramach kampanii stworzonej przez agencję McCann Paris, powstały trzy spoty reklamowe oraz, na ich podstawie, plakaty skierowane do par heteroseksualnych, homoseksualnych oraz par pochodzenia afrykańskiego. Przekaz jest prosty i identyczny dla każdej z par: „Le premier regard. Le premier baiser. Le premier fois. La deuxième (…) Le test. (…). Avant d’arrêter le préservatif, faites le test du VIH.” (Pierwsze spojrzenie. Pierwszy pocałunek. Pierwszy raz. Drugi (…) Test (…). Zanim przestaniecie używać prezerwatywy, zróbcie test na HIV).
W spotach reklamowych pokazani pary – ich pierwsze spojrzenie, pierwszy pocałunek i pierwszy raz (z prezerwatywą). Potem są to kolejne spotkania i przychodzi czas na test. Po teście i wyniku negatywnym pary mogą kochać się już bez udziału prezerwatywy, której bezskutecznie poszukuje kamera.
Zrobienie sobie testu na HIV zostało w kampanii zaprezentowane jako kolejny etap związku. Celem kampanii było zachęcenia do każdorazowego testowania na HIV siebie i partnera przed rezygnacją z prezerwatywy w każdej nowej relacji. Autorom kampanii zależało na tym, aby test stał się integralnym elementem porządku panującego między dwojgiem ludzi uprawiających seks.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór