logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Co zrobić aby przestać
25.06.2008
Tematy: Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Co zrobić aby przestać

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W czerwcu 2008 roku powstała kampania prewencyjna przeciw AIDS skierowana do młodych par, które chcą zaprzestać stosowania prezerwatywy. W ramach kampanii stworzonej przez agencję McCann Paris, powstały trzy spoty reklamowe oraz, na ich podstawie, plakaty skierowane do par heteroseksualnych, homoseksualnych oraz par pochodzenia afrykańskiego. Przekaz jest prosty i identyczny dla każdej z par: „Le premier regard. Le premier baiser. Le premier fois. La deuxième (…) Le test. (…). Avant d’arrêter le préservatif, faites le test du VIH.” (Pierwsze spojrzenie. Pierwszy pocałunek. Pierwszy raz. Drugi (…) Test (…). Zanim przestaniecie używać prezerwatywy, zróbcie test na HIV).

W spotach reklamowych pokazani pary – ich pierwsze spojrzenie, pierwszy pocałunek i pierwszy raz (z prezerwatywą). Potem są to kolejne spotkania i przychodzi czas na test. Po teście i wyniku negatywnym pary mogą kochać się już bez udziału prezerwatywy, której bezskutecznie poszukuje kamera.

Zrobienie sobie testu na HIV zostało w kampanii zaprezentowane jako kolejny etap związku. Celem kampanii było zachęcenia do każdorazowego testowania na HIV siebie i partnera przed rezygnacją z prezerwatywy w każdej nowej relacji. Autorom kampanii zależało na tym, aby test stał się integralnym elementem porządku panującego między dwojgiem ludzi uprawiających seks.
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
Toute l’histoire
Czas:
2008.6.19 - 2008.7.31
Nadawca:
Ministère de la santé, de la jeunesse, des sports et de la vie associative (Ministerstwo zdrowia, młodości, sportów i życia społecznego), Inpes (Institut National de Prévention et d’Educat
Media:
Telewizja, plakaty
Wykonawca:
McCann Paris
Adresaci:
Pary homoseksualne, heteroseksualne i pochodzenia afrykańskiego; osoby dorosłe
Hasło kampani:
Il a envie d’arrêter le préservatif. Elle aussi. Ils vont d’abord faire le test du VIH. (On ma ochotę przestać używać prezerwatywy. Ona też. Najpierw zrobią test na HIV.); Arrêter le préservatif avant d’avoir fait le test du VIH, n’y pense même pas (Przestać używać prezerwatywy przed zrobieniem testu na HIV - nawet o tym nie myślę); Le premier regard. Le premier Kaiser. Le premier fois. La deuxième (...) Le test. (...). Avant d’arrête





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek