logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Portugalia, Ekologia i środowisko
   ──────  19.10.2010

Co tam terroryści, najgorsza jest pogoda



Piramidy zła: na ich szczycie w niedalekiej przyszłości mogą znaleźć się nie terroryści czy dyktatorzy, lecz… pogoda. „Soon the weather will be our biggest oppressor” ("Wkrótce to pogoda będzie naszym największym ciemiężcą") – ostrzega hasło kampanii, powstałej z inicjatywy portugalskiej organizacji Conselho Português para os Refugiados (CPR) i Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców.

Celem kampanii było wywołanie społecznej dyskusji na temat problemu zmian klimatycznych, póki jeszcze natura nie powiedziała swojego ostatniego słowa. CPR przewiduje, że postępujące zmiany klimatyczne mogą wywołać w najbliższej przyszłości nie tylko susze i powodzie, ale także klęskę humanitarną – falę uchodźctwa na niespotykaną dotąd skalę, nieporównywaną nawet z tymi, które wywołują konflikty zbrojne. Szacuje się, że do roku 2050 liczba uchodźców może sięgnąć 200 milionów i pociągnąć za sobą wiele implikacji natury społecznej i ekonomicznej oraz stać się zarzewiem przyszłych konfliktów.

Kampania, której patronuje jeden z organów ONZ, spotkała się z wieloma głosami krytyki. Kreacje przedstawiają realia kojarzone ze światem arabskim, co zdaniem niektórych stygmatyzuje muzułmanów jako prymitywnych i skłonnych do przemocy. Zastosowanie tendencyjnej wizji rzeczywistości i użycie wartościującej optyki w stosunku do świata muzułmańskiego, sprawiają, że problem zmian klimatycznych schodzi na dalszy plan. Co więcej, obie kreacje oceniane są jako krzywdzące dla wyznawców islamu, ponieważ powielają i utrwalają wiele negatywnych stereotypów na ich temat np. muzułmanów jako oprawców kobiet.
D. Wilk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Soon the weather
Czas:
2010.10.15 - 2010.10.30
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Portugalia
Nadawca:
Conselho Português para os Refugiados, Wysoki Komisarz Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców
Media:
Billboardy, prasa
Wykonawca:
DraftFCB (Lisbon)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Soon the weather will be our biggest oppressor. By the year 2050, there will be over 200 million refugees due to climate changes. (Wkrótce to pogoda będzie naszym największym ciemiężcą. Z powodu zmian klimatycznych, do roku 2050, będzie ponad 200 milionów uchodźców)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 21.11.2023

    Dzień jak co dzień


  • 20.11.2023

    Najlepsza inwestycja


  • 16.11.2023

    Gdy las się pali, pali nie tylko on


  • 15.11.2023

    Bezpieczny (od)lot


  • 13.11.2023

    Plastik jest fantastik


  • 09.11.2023

    Zagrożony gatunek


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek