logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  29.10.2014

Co należy wiedzieć przed przejażdżką na słoniu

Your browser does not support the video tag.


Egzotyczne wakacje są dla wielu osób spełnieniem marzeń po całym roku spędzonym w klimatyzowanym biurze. Większość turystów, przygotowując się do podróży, czyta przewodniki czy ogląda filmy poświęcone ich miejscu wypoczynku, szuka też rozrywek, z jakich można skorzystać. Popularnością cieszą się między innymi takie związane z dziką przyrodą, jak przejażdżki na słoniach czy wielbłądach.

Agencja BBH London stworzyła dla organizacji World Animal Protection zajmującej się ochroną praw zwierząt spot, który ma naśladować taki przewodnik. Aktorka wciela się w przewodniczkę z Authentic Elephant Rides, fikcyjnej firmy oferującej turystom przejażdżkę na takim zwierzęciu i przybliża widzom kulisy przygotowań. Jej ubiór jest stylizowany na strój typowego podróżnika prowadzącego programy w telewizji. 

Opowiadając o tym, że słoń nigdy nie pozwoliłby człowiekowi na podróżowanie na swoim grzbiecie, prezentuje kolejno narzędzia jakimi wymusza się na nich posłuszeństwo. Poza tym wspomina o procederze oddzielania słoniątka od matki, aby łatwiej było je wytresować, a także o tym, jak biciem motywuje się słonie do pracy. Ostatnie kadry pokazują małego słonia przywiązanego łańcuchem do palmy, który próbuje się uwolnić. Obraz ten jest opatrzony napisem "Every day, animals suffer in the name of entertainment. Right now thousands of tourist are searching for these kinds of attractions, unaware of abuse that takes place" ("Każdego dnia zwierzęta cierpią w imię rozrywki. W tej chwili tysiące turystów szuka tego typu atrakcji będąc nieświadomymi przemocy, jaka ma miejsce wobec tych zwierząt").

Pierwsze kadry – spacerujące podczas zachodu słońca słonie – nie nasuwają żadnych przypuszczeń, jak traktowane są te zwierzęta. Film formą przypomina jeden z chętnie oglądanych programów o turystyce, szokuje dopiero jego treść. Zwykle turyści nie są świadomi krzywdy wyrządzanej zwierzętom wykorzystywanym do rozrywki.

Kampania jest dobrym przykadem zagrania na emocjach – zaskoczeniu i współczuciu dla zwierząt – dlatego wywołała poruszenie wśród społeczności internetowej.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Before they book
Czas:
2014.9.29 - 2014.10.31
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
World Animal Protection
Media:
Internet
Wykonawca:
BBH London (UK)
Adresaci:
Turyści, osoby zainteresowane ochroną zwierząt





polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 26.04.2022

    Na majówkę w tym roku wydamy średnio ok. 900 zł


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek