logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Co łączy sprawiedliwą żywność, fotografię i Mediolan
12.06.2015
Tematy: Wydarzenia

Co łączy sprawiedliwą żywność, fotografię i Mediolan



Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie ogłosiła Konkurs Fotograficzny „Jedz Odpowiedzialnie”, na najlepsze zdjęcie nawiązujące do tematyki odpowiedzialnej konsumpcji i etyki w przemyśle spożywczym. Fotografie mają ukazywać wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, ilustrować stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych. Można też szukać pomysłów na zdrowe jedzenie lub za pomocą zdjęcia domagać się sprawiedliwego przemysłu spożywczego. Autor najlepszej pracy pojedzie na Expo w Mediolanie.

Akcja jest częścią międzynarodowej kampanii, dążącej do zmniejszenia wpływu dużych sieci spożywczych na  lokalny rynek i na drobnych producentów.

Nasze supermarkety oferują ogromny wybór najróżniejszych artykułów spożywczych po coraz niższych cenach. Ten raj dla konsumentów ma swoją ciemną stronę: ludziom w krajach rozwijających się i w Europie, którzy uprawiają, hodują lub przetwarzają naszą żywność, często ledwo starcza na życie. Presja wywierana na dostawców i popełniane wobec nich nadużycia mają negatywny wpływ na prawa pracownicze i społeczne – skutkują niskimi płacami, przymusowymi nadgodzinami oraz brakiem bezpieczeństwa zatrudnienia w łańcuchu dostaw – twierdzi Maria Huma z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.

Sytuację postanowiło zmienić 20 organizacji pozarządowych z całej Europy, których celem jest doprowadzenie  do tego, by marki własne supermarketów w większym stopniu odpowiadały zasadom sprawiedliwego handlu i odpowiedzialnej konsumpcji.

Aby wziąć udział w rozgrywce należy zrobić zdjęcie, wejść na stronę www.supplychainge.org i zgłosić pracę wypełniając formularz (do 31 lipca 2015). Autorzy/autorki najlepszych fotografii otrzymają również kosze lokalnych specjałów, książki i torby z bawełny organicznej.

Polska odsłona konkursu organizowana jest przez Fundację Kupuj Odpowiedzialnie, która od kilkunastu lat działa na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji. Kampania  realizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek