logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  12.06.2015

Co łączy sprawiedliwą żywność, fotografię i Mediolan



Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie ogłosiła Konkurs Fotograficzny „Jedz Odpowiedzialnie”, na najlepsze zdjęcie nawiązujące do tematyki odpowiedzialnej konsumpcji i etyki w przemyśle spożywczym. Fotografie mają ukazywać wizję sprawiedliwej, zielonej żywności, ilustrować stosunek wielkich sieci do małych przetwórców lub prawidłowości rządzące handlem w sklepach wielkopowierzchniowych. Można też szukać pomysłów na zdrowe jedzenie lub za pomocą zdjęcia domagać się sprawiedliwego przemysłu spożywczego. Autor najlepszej pracy pojedzie na Expo w Mediolanie.

Akcja jest częścią międzynarodowej kampanii, dążącej do zmniejszenia wpływu dużych sieci spożywczych na  lokalny rynek i na drobnych producentów.

Nasze supermarkety oferują ogromny wybór najróżniejszych artykułów spożywczych po coraz niższych cenach. Ten raj dla konsumentów ma swoją ciemną stronę: ludziom w krajach rozwijających się i w Europie, którzy uprawiają, hodują lub przetwarzają naszą żywność, często ledwo starcza na życie. Presja wywierana na dostawców i popełniane wobec nich nadużycia mają negatywny wpływ na prawa pracownicze i społeczne – skutkują niskimi płacami, przymusowymi nadgodzinami oraz brakiem bezpieczeństwa zatrudnienia w łańcuchu dostaw – twierdzi Maria Huma z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.

Sytuację postanowiło zmienić 20 organizacji pozarządowych z całej Europy, których celem jest doprowadzenie  do tego, by marki własne supermarketów w większym stopniu odpowiadały zasadom sprawiedliwego handlu i odpowiedzialnej konsumpcji.

Aby wziąć udział w rozgrywce należy zrobić zdjęcie, wejść na stronę www.supplychainge.org i zgłosić pracę wypełniając formularz (do 31 lipca 2015). Autorzy/autorki najlepszych fotografii otrzymają również kosze lokalnych specjałów, książki i torby z bawełny organicznej.

Polska odsłona konkursu organizowana jest przez Fundację Kupuj Odpowiedzialnie, która od kilkunastu lat działa na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnej konsumpcji. Kampania  realizowana jest w ramach projektu „Supply Chainge – Make Supermarkets Fair!” – Boost for sustainable European supermarket store-brands”, finansowanego ze środków Unii Europejskiej.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek