W tym sezonie Dzielnica Wisła kreuje dobre postawy i wyznacza trendy poprzez różnorodne działania informacyjne i edukacyjne. Tegoroczna kampania realizowane pod hasłem „To się nosi nad Wisłą” w przystępny i pozytywny sposób kształtuje odpowiedzialne postawy wśród wypoczywających nad rzeką. Za strategię “szytą na miarę” m.st. Warszawy kampanii odpowiada firma Horeca Group, za komunikację agencja Steinke Communications.
Warszawska Wisła z roku na rok przyciąga coraz więcej osób oferując przestronną przestrzeń, która pozwala odetchnąć od wielkomiejskiego zgiełku i poczuć się jak na wakacjach. Codziennie z terenów nadwiślańskich wywożonych jest średnio 6 ton odpadów, z czego aż 2,5 tony nie trafia do śmietników. To, co nie jest zaniesione do kosza, stanowi zagrożenie dla wszystkich – ludzi, zwierząt a także roślin i wody. Dlatego kolejna kampania m.st. Warszawy ma na celu promocję dobrych praktyk i odpowiedzialnej zabawy, co przynosi korzyści nie tylko ludziom, lecz także przyrodzie
Opublikowany przez Dzielnica Wisła Czwartek, 26 lipca 2018
– Założeniem kampanii Dzielnicy Wisła, od jej pierwszej edycji, jest przekonanie osób bawiących się nad rzeką, że wspólnie możemy dbać o czystość. Akcja ma bardzo pozytywny wydźwięk. Promocja dobrych praktyk i odpowiedzialnej zabawy przynosi korzyści nie tylko ludziom, lecz także przyrodzie. – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.
Opublikowany przez Miasto Stołeczne Warszawa Piątek, 27 lipca 2018
Tego lata hasło przewodnie kampanii brzmi: „To się nosi nad Wisłą”. Głowna idea w przystępny sposób przedstawia kształtowanie odpowiedzialnej postawy wśród wypoczywających nad rzeką. Plan działania zakłada wiele elementów, które pozwolą dotrzeć do warszawiaków i przekazać im zalety nie tylko dbania o czystość nadwiślańskich terenów, lecz także rozważnego spożywania alkoholu.
Począwszy od standardowych form informacyjnych, takich jak plakaty, poprzez weekendowe warsztaty rodzinne na bulwarach, na akcjach performatywnych kończąc.
Opublikowany przez Dzielnica Wisła Czwartek, 26 lipca 2018
Pierwszy z happeningów – „Warszawski świt” – odbył się nocą, w trzeci weekend lipca. W ślad za sprzątającą Służbą Brzegową, podążała ekipa streetartowców. Artyści zilustrowali liczbę znalezionych odpadów, które nie trafiły do kosza.
– Naniesione kredową farbą szablony butelek, niedopałków czy torebek foliowych symbolicznie oddają typy i liczbę śmieci rozrzucanych nad Wisłą. Z jednej strony obrazuje to skalę problemu, z drugiej skłania do refleksji – mówi Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta Urzędu m.st. Warszawy.
Co weekend, w godzinach wieczornych i nocnych, w tłumie imprezowiczów pojawiają się specjalnie przeszkoleni edukatorzy Dzielnicy Wisła. Rozmawiają z napotkanymi osobami o proekologicznych nawykach i przemyślanym zachowaniu. Przy okazji rozdają użyteczne „narzędzia”, czyli recyklingowe worki i ekopopielniczki. Właściciele psów otrzymują siateczki na odchody i latarki. Edukatorów można rozpoznać po białych bluzkach z charakterystycznymi grafikami kampanii.
Opublikowany przez Miasto Stołeczne Warszawa Piątek, 27 lipca 2018
W planach kampanii są m.in. zajęcia z upcyklingu, czyli nadawania drugiego życia rzeczom, które zazwyczaj trafiają prosto do kosza. Daty i godziny spotkań publikowane będą na dedykowanej stronie internetowej oraz na fanpage’u Dzielnica Wisła.
Dzielnica Wisła stała się nieoficjalnie dziewiętnastą dzielnicą Warszawy. Pod jej szyldem prowadzone są nie tylko kampanie edukacyjno-informacyjne, lecz także inne działania animujące przestrzeń. Są to m.in. wydarzenia sportowe i kulturalne. Celem jej powstania była zmiana nastawienia do nadrzecznych terenów, jako przestrzeni wspólnej i otwartej na mieszkańców.
Kampania „To się nosi nad Wisłą” potrwa do jesieni. Za komunikację kampanii odpowiada Biuro Marketingu Miasta oraz agencja Steinke Communications.
Wypatrujcie dzisiaj ???! W nocy Księżyc znajdzie się w cieniu Ziemi i stanie się czerwony ???. Czekamy na Wasze relacje ❤️ fot. Instagram art_brzo
Opublikowany przez Miasto Stołeczne Warszawa Piątek, 27 lipca 2018
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca