Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Kraje, Brazylia, Problemy społeczne, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Co było pierwsze – ubrania czy przemoc?
Rok 1940 – wynalezione zostają tzw. „crop-tops” (topy ucięte powyżej talii); rok 387 – Galowie dokonują inwazji na Rzym i gwałcą rzymskie kobiety.
Rok 1960 – rok, w którym oficjalnie wynaleziono mini spódniczkę; rok 1571 – rok, w którym gwałt na Lukrecji zostaje uwieczniony na obrazie.
Rok 1970 – w modzie są krótkie spodenki do talii; rok 1945 – kobiety w Austrii popełniają samobójstwa, aby uniknąć zgwałcenia przez żołnierzy Armii Czerwonej.
Reklamy stworzone przez brazylijską agencję JWT niosą prosty komunikat: przyczyna gwałtu nigdy nie leży w ubraniu, jakie ofiara miała na sobie.
Kampania powstała na zlecenie Fundacji Womanity.
Nazwa kampanii:
Don't Blame The Clothes
Nadawca:
Fundacja Womanity
Wykonawca:
Agencja JWT
zobacz także
-
09.07.2025slider
Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
06.07.2025slider
Młodzi ludzie najbardziej samotni
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?