Cityboard Media, jako pierwsza firma reklamy zewnętrznej na świecie, wprowadziła w swoich wewnętrznie podświetlanych, wielkoformatowych nośnikach reklamowych energooszczędne oświetlenie – diody LED. Tym samym zainaugurowała swój ekologiczny program „Oko na eko”.
Decyzję o wymianie oświetlenia podjęto w wyniku szczegółowej analizy oczekiwań klientów oraz w związku z wdrażaniem w Cityboard Media programu społecznej odpowiedzialności biznesu, którego filarem jest ekologia. Pierwszym krokiem w tym procesie jest wymiana oświetlenia w sieci superbacklightów, nośników o wymiarach 12×4 m na energooszczędne diody LED.
W porównaniu do świetlówek, diody LED zużywają do 50% mniej energii, emitując równocześnie więcej światła. Mniejsze zużycie energii oznacza korzyść dla środowiska: powoduje mniejszą emisję dwutlenku węgla odpowiedzialnego za efekt cieplarniany. Zaletą diod jest również ich dłuższa żywotność: świetlówki świecą do 2 lat, podczas gdy żywotność diod LED wynosi ok. 20 lat, czyli jest ponad 10 razy dłuższa. To kolejny profit dla ekologii: diody są rzadziej wymieniane, rzadziej stają się materiałem do utylizacji stanowiąc mniejsze obciążenie dla środowiska.
Wraz ze spadkiem temperatury świetlówki emitują do 60% mniej światła. Diody w tych samych warunkach zwiększają swoją efektywność o dodatkowe 10%.
Wykorzystanie tego nowoczesnego, dostępnego na rynku dopiero od roku oświetlenia, poprawiło zarówno ekologiczne, jak i użytkowe parametry nośników.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”