logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ciężarna marionetka
15.07.2009
Tematy: Kampanie, Irlandia, Prawa człowieka

Ciężarna marionetka



Wątpliwości, strach, niepewność. W ułamku sekundy wszystkie małe problemy tracą na znaczeniu, a plany i marzenia oddalają się z prędkością światła. Zbyt młody wiek, brak stałego partnera, konflikty i zła sytuacja w związku oraz obawa przed reakcją rodziny. To tylko niektóre z przyczyn, dla których kobiety w pewnych sytuacjach postrzegają zajście w ciążę jako osobistą tragedię.

"Ciąża kryzysowa" jest w Irlandii dość powszechnym zjawiskiem i dotyczy około 28% odnotowanych przypadków błogosławionego stanu. Definiowana jest jako nieplanowana i niechciana, ale odnosi się również do kobiet, które świadomie zaszły w ciążę, a w jej trakcie wydarzyło się coś, co wpłynęło na zmianę ich decyzji.

Pełne wewnętrznych rozterek kobiety, które nie potrafią poradzić sobie z sytuacją, potrzebują fachowej pomocy, której niejednokrotnie szukają na własną rękę. Tu pojawia się problem, na który uczula Positive Options (Pozytywne Wybory). To marka, która powstała, by promować finansowane przez Crisis Pregnancy Agency (Agencję Kryzysowej Ciąży) ośrodki pomocy, udzielające wsparcia w sytuacjach nieplanowanej, "kryzysowej" ciąży.

"Some pregnancy counselling services want to manipulate your decisions, imposing their will upon yours. For impartial advice with no strings attached talk to Positive Options today" ("Niektóre poradnie chcą manipulować twoimi decyzjami, narzucając swoją wolę. Aby zasięgnąć bezstronnej, niezobowiązującej rady, już dziś porozmawiaj z Positive Options") – doradza jedna z kampanii Positive Options (finansowana, tak jak i inne, przez Ministerstwo Zdrowia Irlandii), zrealizowana w lipcu 2009 roku przez agencję Rothco.

Przestroga by nie dać sobą manipulować i uważnie wybierać poradnię – to główne przesłanie kampanii. Promuje ona 14 poradni, świadczących usługi w ponad 50 ośrodkach rozlokowanych na terenie Irlandii. Udzielający tam pomocy bezstronni specjaliści nie oceniają i nawet nie próbują mieć wpływu na przyszłe decyzje dotyczące ciąży.
M.Jankowiak



Nazwa kampanii:
Positive Options
Czas:
2009.7.10
Nadawca:
Minister Zdrowia Irlandii, Mary Harney, za pośrednictwem Crisis Pregnancy Agency
Media:
Prasa, internet
Wykonawca:
Rothco
Adresaci:
Kobiety, które zaszły w niechcianą ciążę
Hasło kampani:
Don’t allow yourself to be manipulated





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek