Ciepły przystanek
Czekanie na autobus zimą może dłużyć się w nieskończoność – przez otaczające zimno choćby 5 minut wydaje się być wiecznością. Tym przyjemnieszy jest powrót do ciepłego domu.
Na takim właśnie uczuciu bazowała agencja DDB Tribal tworząc kampanię dla Caritas. Cała akcja miała zwrócić uwagę mieszkańców Wiednia na problem bezdomności w ich mieście. Wykorzystano do tego niekonwencjonalną metodę, ponieważ na przystankach autobusowych zainstalowano urządzenie generujące ciepło, przypominające grzejnik, w ognistym kolorze. Dzięki niemu osoby czekające na autobus mogły się ogrzać za cenę symbolicznego euro. Całość była przymocowana na plakacie z dużym napisem „Warme spenden” ("Daj ciepło"). Obok pojawiły się też hasła zachęcające do wspomożenia pieniężnie organizacji.
Relację ze swoich działań agencja nagrała i umieściła w internecie. Bardzo szybko wywołała poruszenie nie tylko na portalach społecznościowych, ale również w mediach mainstream’owych, gdzie mówiono o niej w serwisach informacyjnych.
Z powodu tego oddziaływania jak i dzięki kreatywnemu pomysłowi, „Give warmth” zdobyła uznanie na Międzynarodowym Festwalu Reklamy w Cannes (Cannes Lions), który trwał od 21 do 28 czerwca 2014 r. zdobywając brązowego Lwa w kategorii Outdoor Lions.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.03.2023
Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu