logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  25.09.2015

Cień podejrzenia może uratować



22 września ruszyła kampania „Diagnostyka jajnika” pod hasłem „Rzuć cień podejrzenia na swoje jajniki”. Jej celem jest przekonanie kobiet do regularnych badań ginekologicznych oraz sprawdzania swoich rodzinnych obciążeń nowotworowych. Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, która zorganizowała kampanię, przekonuje, że bardzo ważne jest wzajemne mobilizowanie się kobiet oraz edukacja w zakresie objawów i wczesnego wykrywania choroby. Zachęca do rozmów z siostrą, mamą, babcią na temat nowotworów kobiecych występujących w rodzinie, a jeśli takie występują – do wykonania badania w kierunku mutacji w genie BRCA1 i BRCA2.

Ambasadorką kampanii została aktorka — Anna Dereszowska, która właśnie z powodu raka jajnika w wieku dziewięciu lat straciła matkę.

Każdego roku w Polsce rozpoznaje się około 3500 nowych zachorowań na raka jajnika, a umiera około 2500 kobiet. Nowotwory złośliwe jajnika są na 5 miejscu pod względem częstości zgonów u kobiet. Rak jajnika często jest wykrywany przypadkowo, tzn. podczas planowanego zabiegu w okolicy narządów miednicy mniejszej/jamy brzusznej (np. laparoskopia mięśniaków, torbiele, usuwanie ognisk endometriozy). Wraz z rozwojem choroby pojawiają się jednak nieswoiste objawy ze strony przewodu pokarmowego czy moczowo-płciowego. Do niepokojących objawów, przedłużających się w czasie, należy zaliczyć: dyskomfort w jamie brzusznej, zaparcia na przemian z biegunkami, bóle w okolicy krzyżowej i w dole brzucha, zwiększony obwód brzucha, wzdęcia niezależnie od rodzaju spożywanych pokarmów i w różnym czasie, brak łaknienia, nudności i wymioty, ogólne zmęczenie i osłabienie, nieregularne miesiączki, częste oddawanie moczu, parcie na pęcherz, sporadycznie może pojawić się krwawienie z dróg rodnych oraz utrata masy ciała w krótkim czasie.

Ze względu na nietypowe objawy raka jajnika, istotne jest wykonywanie cyklicznych badań kontrolnych i przeprowadzanie szczegółowego wywiadu lekarskiego. Czynnikami zwiększającymi ryzyko zachorowania na raka jajnika u pewnej grupy osób są predyspozycje genetyczne, m.in. dziedziczenie mutacji genu BRCA1 i BRCA2 oraz występowania raka piersi lub jajników w rodzinie. W grupie ryzyka znajdują się również pacjentki, u których występują czynniki związane z gospodarką hormonalną, takie jak: wczesne wystąpienie pierwszej miesiączki, późna menopauza, endometrioza lub torbiele jajnika. Także otyłość, nieprawidłowa dieta czy palenie tytoniu może zwiększać ryzyko zachorowania. 

W ramach kampanii organizator, przy współpracy Ogólnopolskiej Sieci Laboratoriów ALAB, zorganizował konkurs, w którym do wygrania jest 200 bezpłatnych badań laboratoryjnych na oznaczenie obecności poziomu markera CA-125 oraz HE 4 (Test Roma) oraz kupon na 25% zniżki na badanie mutacji w genie BRCA1 – predyspozycji genetycznej w kierunku raka jajnika i raka piersi. 

Aby wygrać bezpłatne badanie, należy wziąć udział w konkursie, o którym publikowana będzie informacja w następujących magazynach: Poradnik Domowy numer 10/2015 (w sprzedaży od 10.09), Pani Domu numer 20/205 (w sprzedaży od 28.09), Przyjaciółka numer 19/2015 (w sprzedaży od 24.09), Vita 10/2015 (w sprzedaży od 24.09) oraz Moje Smaki Życia numer 10/2015 (w sprzedaży od 28.09) i odpowiedzieć na pytanie: „W jaki sposób zmotywowałabyś kobiety do wykonywania badań ginekologicznych?”

W sprzedaży jest także koszulka z logo akcji.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 07.09.2023

    13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie


  • 04.09.2023

    Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki


  • 04.09.2023

    „Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji


  • 31.08.2023

    Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie


  • 28.08.2023

    Pełnometrażowy komiks „42 dni” o przemysłowym chowie kurczaków 


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek