Coraz więcej, taniej, taniej – powtarzają głosy rodem z reklamy nadawanej podczas świątecznych zakupów w centrum handlowym. A ilustracją tych handlowych zachęt są zdjęcia przedstawiające warunki pracy w azjatyckich fabrykach ubrań, które uzupełniają podpisy – 18 godzin pracy dziennie przez 7 dni w tygodniu, 150g pestycydów w każdej koszulce, 2 złote dla pracownika za każdą parę jeansów, praca dzieci… Statyczność fotografii przełamuje pojawienie się małej dziewczynki, pytającej "A jakie są Twoje ubrania?"
Około 80% ubrań sprzedawanych w sklepach produkowanych jest w Azji. Rozpoczynająca się dzisiaj kampania "Kupuj odpowiedzialnie" informuje, że niższe ceny odzieży i kilkanaście kolekcji rocznie oznaczają dla pracowników niższe pensje i dłuższy dzień pracy, a także zanieczyszczenie środowiska związane z dużym zużyciem wody, wyjaławianiem gleb oraz tonami ubrań zalegającymi na wysypiskach. Więcej informacji na stronie kampanii www.ekonsument.pl.
Autorem spotu, stworzonego na potrzeby projektu realizowanego przez Polską Zieloną Sieć, Südwind Agentur (Austria) oraz Christliche Initiative Romero (Niemcy) jest Christian Huber. Na polski rynek został zaadaptowany przez firmę Play-m2.
Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
07.02.2025
Co Polacy wiedzą o kaucji?