logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ciechowski i republika marzeń 2015 na billboardach
07.12.2015
Tematy: Wydarzenia

Ciechowski i republika marzeń 2015 na billboardach



Projekt „Republika naszych marzeń” przygotowała Galeria Rusz w ramach Dni Grzegorza Ciechowskiego, organizowanych przez Miasto Toruń. Tytuł projektu nawiązuje do płyty zespołu Republika pt. „Republika marzeń”, a jednocześnie stanowi punkt wyjścia dla artystów z Galerii Rusz, którzy w swoich pracach chcą zaproponować nowe spojrzenie na twórczość Ciechowskiego i Republiki. Stworzyli cykl prac, które w grudniu tego roku zostaną zaprezentowane w przestrzeni publicznej Torunia i Warszawy – na bilbordach i pojazdach komunikacji miejskiej.

Rafał Góralski z Galerii Rusz tak komentuje prezentowane prace: Słowo „republika” oznacza świat idealny, krainę spełnionych marzeń. Kultowy i charakterystyczny znak zespołu Republika –biało-czarne pasy to konfrontacja marzenia z rzeczywistością. W naszych głowach często tkwi taki czarno-biały świat. Często nie rozumiemy złożoności i skomplikowania współczesnego świata – jesteśmy bezkrytyczni wobec jego zagrożeń, nie wykorzystujemy również szans, które nam niesie. Tęsknimy za bananową republiką – światem idealnym, krainą marzeń. Ale paradoksalnie, często robimy wszystko, żeby do tej krainy marzeń nie dotrzeć. W czasach komunizmu tęskniliśmy za wyidealizowaną wolnością. Myśleliśmy, że jak ją zdobędziemy, to wszystkie problemy znikną. Wolność daje wiele możliwości, ale wymaga również wysiłku, pracy i mierzenia się z problemami, by móc z niej w pełni korzystać.

Sami wychowaliśmy się w latach 80-tych – zgrzebnych, ponurych, czarno-białych. Idealizowaliśmy świat Zachodu i ciągle do niego wzdychaliśmy. Teraz można powiedzieć, że fascynowaliśmy się śmieciami – kolekcjonowaliśmy reklamówki, prospekty reklamowe, puszki po napojach. Zachodni świat konsumpcji jawił się nam, Polakom, jako raj. I tak nam w dużej mierze zostało. Ta dziecinna, bezkrytyczna idealizacja trwa do dziś. Gonimy za światem pokazywanym nam w reklamach, fikcja myli się nam z rzeczywistością. Nie wykorzystujemy realnych szans, jakie niesie współczesny, wielokolorowy świat. Dlatego w naszych pracach, biało-czarne pasy przechodzą w kolorowe, żeby pokazać, że współczesny świat, oprócz bieli i czerni zawiera również wiele innych kolorów – mówi Joanna Górska, również artystka z grupy.

Artyści z Galerii Rusz w swoich pracach chcą zderzyć to, o czym marzyli ludzie w czasach komunizmu, ze współczesnością, zapraszając odbiorców do pogłębionej refleksji: Czy współczesny świat jest taki, jaki chcieliśmy? Na ile świat, w którym żyjemy jest światem marzeń spełnionych, a na ile niespełnionych, zaniechanych? Na ile udało się nam zbudować republikę marzeń, o której marzyliśmy w czasach PRL-u? Czym jest dla ludzi 2015 „republika marzeń”?

Prace artystów z Galerii Rusz będą eksponowane w przestrzeni publicznej Torunia i Warszawy: 1-31.12.2015 na bilbordach w Toruniu (ul. Szosa Chełmińska i Bulwar Sztuki przy CSW „Znaki Czasu”) oraz w Warszawie (w wybranych punktach miasta). 7-20.12.2015 będzie miała miejsce ekspozycja prac na autobusie i tramwaju komunikacji miejskiej w Toruniu.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek