logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Cichy Sylwester – dla zwierząt
28.12.2010
Tematy: Wydarzenia

Cichy Sylwester – dla zwierząt



Sylwestrowa, coroczna kanonada na długo pozostaje w pamięci ludzi. Podobne wrażenia pozostawia w pamięci zwierząt, tyle że zamiast radości powoduje panikę oraz strach. Stowarzyszenie Empatia prowadzi kampanię „Nie strzelam na Sylwestra!”, której celem jest zachęcenie do cichego – bez użycia fajerwerków oraz petard – świętowania Nowego Roku.

Nagłe, niespotykane w ciągu roku, tysiące głośnych wybuchów i efektów świetlnych, drżenie ścian oraz gruntu sprawiają, że zwierzęta, zarówno dzikie, jak i domowe, zaczynają panikować. Nie rozumiejąc przyczyny nagłej zmiany w ich środowisku, próbują się schować lub uciec. Często czynią to skutecznie, uciekając od właścicieli, czasami rejterada kończy się tragicznie. Trauma, jaką przeżywają zwierzęta w związku z wybuchowym szaleństwem powtarza się co roku. Im stworzenie jest starsze, tym jego reakcje na wybuchy bywają silniejsze i bardziej negatywne.

Częściowym rozwiązaniem jest wcześniejsze przygotowanie zwierząt do tej wyjątkowo głośnej nocy. Pomocne bywają, podane odpowiednio wcześnie, środki farmakologiczne. Stowarzyszenie Empatia zachęca jednak, by fundusze wydawane corocznie na fajerwerki przeznaczyć na lepszy cel, nieszkodzący zwierzętom i by bawić się tak, żeby było to zabawne również dla innych.

Osoby zainteresowanie przyłączeniem się do kampanii mogą, poza obchodzeniem Sylwestra bez huku,zadeklarować swoje poparcie dla akcji na portalu Facebook: do tej pory (28 grudnia, godz. 13:30) zrobiło to już ponad 13.000 osób.
M. Czerepak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek