Konstrukcja z drewnianych klocków, niczym w dziecięcej grze Jenga, ma odzwierciedlać życie osoby chorej na stwardnienie rozsiane. Chory nigdy nie wie, który klocek nagle wypadnie, czyli jaka część jego organizmu odmówi nagle posłuszeństwa. Nie może też przewidzieć, kiedy to się stanie.
Bohaterowie kreacji poukładani są z drewnianych klocków, w konkretnych, codziennych sytuacjach – na peronie, w biurowcu i na spacerze. W ten sposób reklamy stworzone przez nowozelandzką agencję Colenso BBDO na zlecenie fundacji MS Waikato mają przypomnieć odbiorcom, że chorzy to zwykli ludzie, którzy muszą żyć z niezwykłym ciężarem. Kreacje zostały opatrzone hasłem: „With MS, you never know what will go next” („Chorując na MS nigdy nie wiesz, co stanie się dalej”). Dodatkowy komentarz wyjaśnia, na czym polega tragedia chorych:„Multiple Sclerosis sufferers live in a frightening reality where parts of the body can shut down without warning. Help the search for a cure, visit mswaikato.org.nz.” („Osoby cierpiące na stwardnienie rozsiane żyją w przerażającej rzeczywistości, w której części ich ciała mogą przestać funkcjonować bez ostrzeżenia. Pomóż w poszukiwaniach leku, odwiedź www.mswaikato.org.nz”).
Stwardnienie rozsiane to choroba centralnego układu nerwowego, na którą wciąż nie udało się znaleźć skutecznej terapii. Polega na niszczeniu komórek nerwowych przez układ immunologiczny organizmu, który błędnie rozpoznaje własną tkankę jako obcą. Według danych Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, chorobą dotkniętych jest około 2,5 miliona osób na całym świecie, a najczęściej zapadają na nią mieszkańcy umiarkowanej strefy klimatycznej.
A. Pisarek
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
To świetna kampania wyrażona wizualnie za pomocą 3 reklam. Nie tylko interesujący jest koncept, ale też szata graficzna. Kreacja składa się z pionowego fotomontażu, gdzie dominantę stanowi postać zbudowana z klocków. Statyczną kompozycję ożywia alegoryczna kreacja człowieka. Stonowana kolorystyka dodaje powagi przedstawieniu. W 1/6 wielkośći plakatu umieszczona została typografia.
Hasło kampanii wyróżnione zostało wielką literą, boldem oraz dodatnim kerningiem. Tekst dodatkowy napisany został niższą punktacją jednoelementowym krojem pisma.
Błyskotliwa idea, metaforyczny bohater i ciekawe wykonanie uformowały intrygujący wizualnie i zwracający uwagę projekt.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu