logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ciało z klocków
19.09.2011
Tematy: Kreacje / printy

Ciało z klocków



Konstrukcja z drewnianych klocków, niczym w dziecięcej grze Jenga, ma odzwierciedlać życie osoby chorej na stwardnienie rozsiane. Chory nigdy nie wie, który klocek nagle wypadnie, czyli jaka część jego organizmu odmówi nagle posłuszeństwa. Nie może też przewidzieć, kiedy to się stanie.

Bohaterowie kreacji poukładani są z drewnianych klocków, w konkretnych, codziennych sytuacjach – na peronie, w biurowcu i na spacerze. W ten sposób reklamy stworzone przez nowozelandzką agencję Colenso BBDO na zlecenie fundacji MS Waikato mają przypomnieć odbiorcom, że chorzy to zwykli ludzie, którzy muszą żyć z niezwykłym ciężarem. Kreacje zostały opatrzone hasłem: „With MS, you never know what will go next” („Chorując na MS nigdy nie wiesz, co stanie się dalej”). Dodatkowy komentarz wyjaśnia, na czym polega tragedia chorych:„Multiple Sclerosis sufferers live in a frightening reality where parts of the body can shut down without warning. Help the search for a cure, visit mswaikato.org.nz.” („Osoby cierpiące na stwardnienie rozsiane żyją w przerażającej rzeczywistości, w której części ich ciała mogą przestać funkcjonować bez ostrzeżenia. Pomóż w poszukiwaniach leku, odwiedź www.mswaikato.org.nz”).

Stwardnienie rozsiane to choroba centralnego układu nerwowego, na którą wciąż nie udało się znaleźć skutecznej terapii. Polega na niszczeniu komórek nerwowych przez układ immunologiczny organizmu, który błędnie rozpoznaje własną tkankę jako obcą. Według danych Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego, chorobą dotkniętych jest około 2,5 miliona osób na całym świecie, a najczęściej zapadają na nią mieszkańcy umiarkowanej strefy klimatycznej.
A. Pisarek

——————————————————————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
To świetna kampania wyrażona wizualnie za pomocą 3 reklam. Nie tylko interesujący jest koncept, ale też szata graficzna. Kreacja składa się z pionowego fotomontażu, gdzie dominantę stanowi postać zbudowana z klocków. Statyczną kompozycję ożywia alegoryczna kreacja człowieka. Stonowana kolorystyka dodaje powagi przedstawieniu. W 1/6 wielkośći plakatu umieszczona została typografia.

Hasło kampanii wyróżnione zostało wielką literą, boldem oraz dodatnim kerningiem. Tekst dodatkowy napisany został niższą punktacją jednoelementowym krojem pisma.

Błyskotliwa idea, metaforyczny bohater i ciekawe wykonanie uformowały intrygujący wizualnie i zwracający uwagę projekt.
Żaneta Strawiak








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek