Dla człowiek rozbicie szklanej butelki nie stanowi większego problemu. Z podobną łatwością butelka jest w stanie rozbić jego – jeśli tylko wypełniona jest alkoholem. „Wirf dich nicht weg” to hasło kampanii przeprowadzonej przez niemiecką firmę prasową SUPERillu. Billboardy z kobietą roztrzaskująca się na kawałki równie łatwo jak butelka, którą trzyma w dłoni, dwa lata temu zawisły na ulicach niemieckich miast by zwrócić uwagę na problem alkoholizmu wśród młodych ludzi. Ciało bohaterki reklamy jest jak szkło: puste, cienkie i kruche. Odpada noga, odrywa się ręka, ramię kruszy się, a głowa pęka na małe elementy.
Według danych ONZ 9,3 miliona Niemców spożywa więcej alkoholu niż ich organizm jest w stanie przyjąć. Średni wiek, w którym nastolatki mają styczność się z alkoholem to 13 lat. Z raportu UNESCO wynika, że niemiecka młodzież, zaraz po Brytyjczykach, pije najwięcej spośród europejskich narodów. Skutek tego jest taki, że co ósmy obywatel Niemiec zagrożony jest alkoholizmem. Obecnie osób uzależnionych jest około 4,5 miliona, z czego 1,5 miliona to kobiety. Dla kilkunastu tysięcy osób rocznie uzależnienie od alkoholu kończy się śmiercią.
Rząd niemiecki próbuje zmniejszyć skalę problemu na różne sposoby, m.in. poprzez wprowadzenie akcyzy na tzw. alkopopy, czyli drinki i mixy alkoholi sprzedawane w różnych wariantach smakowych. Zamierzony efekt został osiągnięty – sprzedaż tego rodzaju napojów spadła. Jednak nie wpłynęło to na obniżenie spożycia innych napojów wysokoprocentowych. Rynek reklamowy czerpie ogromne zyski ze sprzedaży alkoholu. W 2004 roku niemieckie koncerny wydały na reklamę tych produktów ponad 500 milionów euro. Poniesione koszty szybko zwróciły się w postaci zysków ze sprzedaży.
J. Mentel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
-
15.02.2024
Upfield wprowadza pierwsze na świecie odporne na tłuszcz opakowanie bez plastiku
-
29.01.2024
Co słychać u sokołów z Cemex-u?
-
23.01.2024
Biedronka rozdaje warzyworki wielbicielom owoców i warzyw
-
19.01.2024
Carrefour rozpoczyna współpracę z Foodsi
-
12.01.2024
Trendy w marketingu online na 2024 rok — co będzie działać i sprzedawać?