logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Australia, Bangladesz, Belgia, Holandia, Indie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Walka z przemocą
   ──────  25.02.2010

Choroba kulturalnych ludzi

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Podczas lekcji młoda uczennica zostaje dotkliwie pobita na oczach całej klasy i nauczyciela, ale nikt tego nie zauważa.

Ile wart jest człowiek? Czasem niewiele. Zaledwie kilka kłamstw, obietnic lepszego życia może wystarczyć by wyrwać go ze środowiska ludzi mu bliskich i obedrzeć z godności; by sprzedać go ja rzecz i jak rzecz używać. Właśnie na fałszywych obietnicach, izolacji i poniżeniu opiera się mechanizm handlu ludźmi, a co najgorsze również na obojętności – na braku reakcji każdego, kto widząc ofiary współczesnego niewolnictwa, pozostaje bierny, niezależnie czy jest klientem domu publicznego, konsumentem korzystającym z niewolniczej pracy, czy przechodniem oganiającym się od zmuszanych do żebrania dzieci. Mechanizm jest ten sam, niedostrzeganie problemu pozwala zachować spokój ducha. Obojętność moralna to choroba bardzo kulturalnych ludzi– mawiał trafnie H. F. Amiel. szwajcarski pisarz i filozof.

Kampania "Start freedom stop the traffik" ("Niech nastąpi wolność, skończmy z handlem ludźmi") nawiązuje do ignorowania problemu. Rodzice jedząc wspólnie kolację nie zwracają uwagi na brutalne uprowadzenie ich syna, co zostaje podsumowane informacją "Every minute another young person is traffiked into forced labour" ("Co minuta inny nastolatek jest uprowadzany i zmuszany do przymusowej pracy"). Analogiczna sytuacja dzieje się w szkole, kiedy z lekcji zostaje brutalnie uprowadzona dziewczyna.

Międzynarodowa kampania organizowana pod auspicjami ONZ łączy w sobie elementy zaangażowania obywatelskiego i edukacji. Zachęca do aktywnego włączenia się w działania, mające na celu rozpowszechnienie wiedzy i świadomości problemu. Każdy zainteresowany może pobrać ze strony akcji informacje dotyczące mechanizmów handlu ludźmi, a przede wszystkim zachęcany jest do podjęcia w ramach własnej wspólnoty lokalnej działań przypominających o tym ogólnoświatowym problemie.

Nadrzędną pieczę nad kampanią sprawuje UN GIFT (Światowa Inicjatywa do Walki z Handlem Ludzi Narodów Zjednoczonych) i SOCA (Organizacja do Spraw Zwalczania Przestępczości Zorganizowanej); nie można jednak pominąć roli organizacji Stop the Traffik, działającej od 2006 w obronie ofiar handlu "żywym towarem". Akcja wynikła z połączenia tych sił ma spektakularny, międzynarodowy wymiar.
A.Dudkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Start freedom, stop the traffik
Czas:
2010.2.18 - 2010.3.31
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Australia, Bangladesz, Belgia, Holandia, Indie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania
Nadawca:
UN GIFT, SOCA, Stop the Traffik
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Leagas Delaney
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Don't be oblivious to human trafficking (Nie bądź obojętny na handel ludźmi)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 16.02.2023

    Tłusty czwartek na zdrowo? Konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe wypieki


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek