Dzisiaj rozpoczęła się 3-dniowa akcja „Ocal chore miasto”. Stowarzyszenie Europacolon, zrzeszające osoby chore na raka jelita grubego, udostępniło Warszawiakom 11-metrową makietę jelita grubego, która pokazuje czym jest i jak rozwija się choroba. Makietę można oglądać pod Pałacem Kultury, od strony Al. Jerozolimskich. Plastyczna instalacja przybyła ze Szwecji. Celem happeningu jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na sytuację chorych cierpiących na raka jelita grubego oraz edukacja społeczeństwa w zakresie profilaktyki, diagnozy i leczenia.
Poza obejrzeniem makiety, można skorzystać z bezpłatnych konsultacji onkologa i psychoonkologia oraz dowiedzieć się gdzie bezpłatnie wykonać badania profilaktyczne. Rozdawane będą także materiały informacyjne.
Wydarzenie objęli patronatem Prezydent Warszawy Hanna Grobnkiewicz-Waltz oraz Bronisław Komorowski. Związane jest ono z obchodami Miesiąca Świadomości Raka Jelita Grubego ustanowionego przez Komisję Europejską. Polska bierze udział w obchodach już po raz trzeci. Co roku w naszym kraju na chorobę zapada 13 tys. osób, umiera – 8 tysięcy.
W ramach akcji „Ocal chore miasto” będą zbierane podpisy pod petycją do Komisji Europejskiej w celu objęcia leczenia raka jelita grubego ‘dyrektywą’ a nie jedynie ‘rekomendacją’ oraz pod hasłem „Jestem ZA” by zdobyć dostęp do skutecznych terapii raka jelita grubego – obecnie nie wszystkie są refundowane. W ramach happeningu będzie można także obejrzeć wystawę, pokazującą jak wielu ludzi przegrywa walkę z chorobą. 28 i 29 marca akcja przeniesie się na Plac Zamkowy.
W akcję zaangażowana jest też firma farmaceutyczna ROCHE.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
-
27.10.2023
„Tęczowy Piątek” pod patronatem Wysokieobcasy.pl i Wyborcza.pl