logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Wolontariat
   ──────  24.03.2016

Cholerny piasek na wagę złota

Your browser does not support the video tag.


"A ty co, do cholery, zrobiłeś?" Oglądanie internetowych filmów ze zwierzętami, rozmyślanie przez noc o tym, co zrobiło się ze swoim życiem… Przeczytanie krótkiego tekstu w Internecie – takiego jak ten – zajmie tylko kilka chwil. Niby nic, ale ta kampania pokazuje, że można go spożytkować w sposób nieporównywalnie bardziej dobroczynny.

Prowokująca i mogąca zostać uznaną za kontrowersyjną kampania "What the fuck have you done?" ("Co do cholery zrobiłeś?") została stworzona dla brytyjskiej organizacji MellonEducate. Zajmuje się ona wolontariatem w Afryce na rzecz budowania tam szkół i szerzenia edukacji. MellonEducate próbuje nakłonić ludzi do wolontariatu właśnie lub przekazania finansowego wsparcia. "Do or donate" ("Działaj albo wspomóż") – głosi hasło kampanii. W takim działaniu organizacji non profit nie ma nic nadzwyczajnego, czego nie można powiedzieć o stworzonej na ten cel kampanii. Nie ma w niej dramatyzmu czy szokowania odbiorcy koszmarem afrykańskiej codzienności. I może dlatego dzisiejszy widz raczej jej nie zignoruje. Kampania ta wyróżnia się nie wzniosłością treści, a bezceremonialnością.

Filmik ma zawstydzić użytkowników Internetu, którzy trawią swój czas na bezrefleksyjne rozrywki, takie jak oglądanie filmików o seksownych dziewczynach czy słodkich zwierzaczkach. W tym czasie mogliby zrobić coś wielkiego – pomóc budować szkołę dla dzieci, które nie mają dostępu do edukacji. Narracja spotu rozwija się zaskakująco, ale jest doskonale wymierzona w gusta dzisiejszych młodych użytkowników Internetu, posługuje się treściami, do których każdy z nich jest przyzwyczajony. Poczynając od zobrazowania ludzkiego życia jako garści piasku, autorzy po kolei pokazują ile każdy zużywa w życiu czasu na różne czynności, wskazując nawet na takie jak myślenie o seksie czy o tym, co zrobiło się ze swoim życiem. I jak niewielki ułamek tego czasu pomógłby budować szkoły, gdyby tylko został na to poświęcony. Twórcy spotu postanawiają to nawet udowodnić wmontowując w spot bezsensowne filmiki, jakich Internet jest pełen, i odliczając ile ziarenek cennego czasu widza właśnie znów zostało zmarnowanych, wręcz poganiając do działania.

Swobodny humor z jakim film został zrobiony łagodzi jego oskarżający, bądź nawet napastliwy ton. Udaje się w nim unaocznić absurdalność niektórych czynności, tego jak ludzie tracą czas oraz ukazać bardzo realną możliwość działania. W całej akcji chodzi o zachęcenie do wzięcia udziału w siedmiodniowym wolontariacie w listopadzie tego roku , podczas którego będzie budowana szkoła. MellonEducate jest znaną organizacją, dzięki której już 22 000 wolontariuszy zbudowało min. wiele szkół i 22 000 domów. Głosu w spocie użyczył znany w Wielkiej Brytanii aktor i prezenter Nathaniel Parker.

Brian Cooper, dyrektor kreatywny w agencji Dare, która wyprodukowała film, powiedział: Promocja dobroczynności może być bardzo poważna, zachowawcza i nudna. Razem z MellonEducate chcieliśmy wyprodukować coś zabawnego,zajmującego i przemawiającego do młodych odbiorców w sposób, który według nas na nich oddziałuje. Video naszej kampanii jest  wyraziste i oczekujemy, że będzie lubiane i udostępniane – promując  zarówno profil MellonEducate, jak i uczestnictwo w ich wolontariacie.

Milena Molęda


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
What the fuck have you done?
Czas:
2016.3.17
Tematy:
Wolontariat
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
MellonEducation
Media:
Internet
Wykonawca:
Dare
Adresaci:
Internauci
Hasło kampani:
Do or donate





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 18.07.2022

    „Nasi bohaterowie” – nowa akcja Maxi Zoo Polska


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek