logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Chleb poprawiający pamięć
09.07.2013
Tematy: Kampanie, Argentyna, Inne, Walka z przemocą

Chleb poprawiający pamięć

Your browser does not support the video tag.


Grupa kucharzy i dietetyków stworzyła unikalny przepis na chleb bogaty w składniki odżywcze oraz witaminy, które mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu.

18 lipca 1994 roku w zamachu bombowym w siedzibie AMIA (Asociación Mutual Israelita Argentina) w Buenos Aires zginęło 85 osób, a 300 zostało rannych. Atak na centrum społeczności żydowskiej to najkrwawszy zamach w dziejach Argentyny.

By upamiętnić osiemnastą rocznicę tej tragedii, AMIA wyszła do ludzi z kampanią "The Bread of Memory" ("Chleb Pamięci"). Chleb, który poprawi pamięć Argentyńczyków ma stać się symbolem, który każe pamiętać o tym, co miało miejsce w przeszłości.

Kampania została stworzona przez argentyński oddział agencji Ogilvy & Mather. Celem akcji było uczczenie pamięci ofiar i podkreślenie, że walka o sprawiedliwość nigdy nie ustanie, a Argentyńczycy nigdy nie zapomną tego, co się wydarzyło.

Przepis na Chleb Pamięci dotarł do wielu sklepów w całej Argentynie, był prezentowany w telewizji, radiu, a nawet telenowelach. Sposób wykonania chleba był też demonstrowany w reklamach oraz na billboardach i plakatach. W internecie ludzie mogli „zjeść” kawałek chleba online i podzielić się swoimi refleksjami na temat ataku z 1994 roku.

W rezultacie akcji, tysiące ludzi w Internecie wymieniło się przepisem na chleb, publikując jednocześnie zdjęcia własnych wypieków. Nawet sama prezydent Argentyny tweetowała o sprawie. "The Bread of Memory" został również nagrodzony w branżowym konkursie Cannes Lions, uzyskując statuetkę srebrnego Lwa w kategorii PR.

Agnieszka Grzechowiak



Nazwa kampanii:
The Bread of Memory
Czas:
2013.4.7 - 2013.7.18
Nadawca:
AMIA
Media:
Ambient
Wykonawca:
Ogilvy & Mather (Buenos Aires)
Adresaci:
Argentyńczycy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek