Grupa kucharzy i dietetyków stworzyła unikalny przepis na chleb bogaty w składniki odżywcze oraz witaminy, które mają wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mózgu.
18 lipca 1994 roku w zamachu bombowym w siedzibie AMIA (Asociación Mutual Israelita Argentina) w Buenos Aires zginęło 85 osób, a 300 zostało rannych. Atak na centrum społeczności żydowskiej to najkrwawszy zamach w dziejach Argentyny.
By upamiętnić osiemnastą rocznicę tej tragedii, AMIA wyszła do ludzi z kampanią "The Bread of Memory" ("Chleb Pamięci"). Chleb, który poprawi pamięć Argentyńczyków ma stać się symbolem, który każe pamiętać o tym, co miało miejsce w przeszłości.
Kampania została stworzona przez argentyński oddział agencji Ogilvy & Mather. Celem akcji było uczczenie pamięci ofiar i podkreślenie, że walka o sprawiedliwość nigdy nie ustanie, a Argentyńczycy nigdy nie zapomną tego, co się wydarzyło.
Przepis na Chleb Pamięci dotarł do wielu sklepów w całej Argentynie, był prezentowany w telewizji, radiu, a nawet telenowelach. Sposób wykonania chleba był też demonstrowany w reklamach oraz na billboardach i plakatach. W internecie ludzie mogli „zjeść” kawałek chleba online i podzielić się swoimi refleksjami na temat ataku z 1994 roku.
W rezultacie akcji, tysiące ludzi w Internecie wymieniło się przepisem na chleb, publikując jednocześnie zdjęcia własnych wypieków. Nawet sama prezydent Argentyny tweetowała o sprawie. "The Bread of Memory" został również nagrodzony w branżowym konkursie Cannes Lions, uzyskując statuetkę srebrnego Lwa w kategorii PR.
Agnieszka Grzechowiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości