logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Carrefour dla zdrowego żywienia dzieci
18.04.2016
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Carrefour dla zdrowego żywienia dzieci



Rozpoczęła się druga edycja ogólnopolskiego programu edukacyjnego „ABC Zdrowego Żywienia” pod nazwą „ABC Żywienia Dzieci”, organizowanego przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, przy wsparciu Carrefour Polska. Celem projektu jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie prawidłowego odżywiania. Program został sfinansowany przez Fundację Carrefour, która przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 134 760 euro.

Według badań, na które powołują się inicjatorzy, co trzeci konsument w Polsce ma nadwagę, a jednocześnie dla 70% ważny jest pozytywny wpływ żywności na zdrowie. Celem programu „ABC Zdrowego Żywienia” jest podniesienie świadomości żywieniowej, a w konsekwencji wyeliminowanie popełnianych błędów żywieniowych poprzez zmianę nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży. Uczestnicy projektu przejdą cykl interaktywnych zajęć edukacyjnych, podczas których nauczą się podejmowania racjonalnych wyborów żywieniowych, komponowania oraz przygotowywania zbilansowanych posiłków, zwracając uwagę zarówno na ich wartość odżywczą, jak i zasady higieny. Warsztaty i wykłady odbędą się w ośmiu miastach, w tym roku będą to Biała Podlaska, Białystok, Lublin, Kraków, Olsztyn, Gdynia, Warszawa i Wrocław. Tym samym program rozszerzono o ośrodki z rejonów Polski wschodniej o niższym dochodzie na mieszkańca. Zajęcia poprowadzą eksperci z zakresu żywienia człowieka i żywności z ośmiu polskich ośrodków naukowych. Ponadto, materiały edukacyjne będą dostępne również na stronie internetowej http://abczywienia.pl/.

Program jest kontynuacją „ABC Zdrowego Żywienia” zrealizowanego w 2015 roku, którego odbiorcami były dzieci oraz seniorzy. W czasie trwania programu zorganizowano 240 warsztatów, poprowadzonych przez 70 ekspertów z 6 ośrodków naukowych, docierając do osób ze środowisk o trudnej sytuacji społecznoekonomicznej. Cykl warsztatów obejmował 5 bloków tematycznych: żywieniowy, dietetyczny, sensoryczno-konsumencki, higieniczny i kulinarny, a dla każdej z grup przygotowano odrębne scenariusze zajęć. Wyniki zrealizowanych w ubiegłym roku badań ujawniły niedostateczną znajomość prawidłowego żywienia wśród uczestników. Jednak po zakończonych warsztatach wśród 80% uczestników odnotowano lepsze rezultaty w testach wiedzy dotyczących żywności i żywienia niż na początku zajęć.

W 2014 roku, przy zaangażowaniu Fundacji Carrefour oraz Fundacji Partnerstwo dla Środowiska, został zrealizowany program edukacyjny „Zdrowe jedzenie w szkole i na moim stole”, w którym wzięły udział 52 szkoły z Małopolski.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek