logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Bycie uchodźcą to nie wybór
03.06.2016
Tematy: Wydarzenia

Bycie uchodźcą to nie wybór



20 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Uchodźcy. Działania i akcje podejmowane w tym okresie mają przypominać, że nikt nie jest uchodźcą z wyboru. Uchodźcą jest natomiast osoba, która zmuszona chronić swoje życie i życie swoich bliskich ucieka z domu do innego, bezpiecznego miejsca.

Jak wyjaśniają organizatorzy polskiej edycji, przez wiele lat to właśnie Polska była krajem, którego obywatele musieli szukać schronienia przed prześladowaniem w innych państwach. Obecnie sytuacja uległa zmianie. Polska stała się miejscem, do którego przyjeżdżają osoby poszukujące bezpieczeństwa i spokoju dla siebie i swoich bliskich. 

Agnieszka Kunicka, prezes Fundacji Refugee.pl: W 2015 roku w Polsce złożono ponad 12 tys. Wniosków o nadanie ochrony międzynarodowej. Z tego, jedynie 557 osobom udzielono ochrony. W większości do Polski przyjeżdżają osoby pochodzące z Kaukazu, Ukrainy czy Tadżykistanu.

W tym roku obchody Dnia Uchodźcy w Warszawie organizowane są przez Fundację Refugee.pl i Fundację im. Stefana Batorego w ramach programu Obywatele dla Demokracji finansowanego z funduszy EOG. Będą trwać trzy dni – od 17 do 19 czerwca. Mapa kulturalnych wydarzeń ma umożliwić uczestnikom poznanie uchodźców – odkrywanie ich historii, kultury i tradycji kulinarnych. Na wszystkie wydarzenia obowiązuje wstęp wolny. Szczegółowy program zostanie przedstawiony na konferencji prasowej 7 czerwca 2016 oraz na stronie www.refugee.pl.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek