logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > By nie przerywać marzeń
22.03.2016
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

By nie przerywać marzeń

Your browser does not support the video tag.


Piłkarzem, kapitanem statku morskiego, policjantem, a nawet… krokodylem – dzieci mają różne pomysły co do tego, kim chcą zostać w przyszłości. Wspólnie jednak proszą o zapewnienie im bezpieczeństwa i apelują "Kierowco, proszę zwolnij!". 

Fundacja Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych AMBER podjęła działania w trosce o najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) każdego dnia w wypadkach drogowych ginie na świecie około 500 dzieci. Z danych przedstawionych przez Komendę Główną Policji w 2014 roku doszło do 34 970 wypadków drogowych. Zdecydowana większość z nich, bo aż 25 368 miało miejsce w obszarze zabudowanym (72,5%). Poza obszarem zabudowanym miały miejsce 9 602 wypadki (27,5% ogółu). Wśród 42 545 poszkodowanych osób było 1096 dzieci w wieku 0-6 lat i 2413 w wieku 7-14 lat. W zdarzeniach tych 80 dzieci poniosło śmierć, a aż 3 509 doznało poważnych obrażeń.

W czasie trwania roku szkolnego, w rejonach szkół i przedszkoli ruch pieszych jak i samochodów znacznie wzrasta. Pośpiech i roztargnienie połączone z dużym natężeniem ruchu często wpływa na wzrost zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.

Realizowana kampania społeczna ma na celu uświadomienie kierowcom o konieczności zachowania ostrożności i przestrzegania zasad bezpieczeństwa w okolicach szkół i przedszkoli, promocję właściwych – bezpiecznych postaw oraz kształtowanie świadomości społecznej w zakresie zagrożeń związanych z łamaniem prawa. Myślą przewodnią kampanii społecznej jest zwrócenie uwagi na to, że wystarczy chwila nieuwagi za kierownicą, by spowodować wypadek drogowy, w wyniku którego można zniszczyć dziecięce marzenia. 

Fundacja w ramach działań statutowych udziela wsparcia materialnego, m.in. w postaci dofinansowania do leczenia, rehabilitacji, turnusów rehabilitacyjnych, czy specjalistycznego sprzętu medycznego, ale również pomocy w postaci bezpłatnych porad psychologicznych i prawnych. Prowadzi przedsięwzięcia profilaktyczne i edukacyjne służące budowaniu świadomości użytkowników ruchu drogowego w zakresie metod i środków bezpieczeństwa.

Film stworzyli Maria Magriel (reżyseria), Adam Palenta (operator), Kuba Motylewski (montaż), Maria Chilarecka (dźwięk), Tomasz Sobczak (lektor). Dźwięk realizowało studiobaba, muzykę Front Music Proud Campaign.



Nazwa kampanii:
Kierowco, proszę zwolnij!
Czas:
2016.3.17
Nadawca:
Fundacja Pomocy Ofiarom Wypadków Drogowych AMBER
Media:
Telewizja, internet
Adresaci:
Kierowcy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek